Kategorie: Wszystkie | Bezpieczeństwo pieszych
RSS
niedziela, 08 października 2017

Na prośbę mieszkańca Bielichy od kilku miesięcy staramy się zmienić organizację ruchu na ciągu pieszo-rowerowym biegnącym wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 740. Poniżej przedstawiamy pismo jakie wysłaliśmy do MZDW oraz Sekretarz Gminy Zakrzew.

Zwracamy się z wnioskiem dotyczącym podjęcia działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 740 poprzez:

1. Dodanie znaków poziomych P-26 „piesi” oraz P-23 „rower”
Wraz z nowelizacją rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dnia 3 lipca 2015 pojawiła się możliwość oznakowania za pomocą znaków poziomych wspólnych ciągów pieszo-rowerowych. Służy do tego znak P-26 „piesi” umieszczony łącznie ze znakiem P-23 „rower”.

2. Wyznaczenie wspólnych przejazdów na skrzyżowaniach
Zamiast znaku "koniec drogi dla rowerów" i zmuszania rowerzystów do zejścia z jednośladów na każdym skrzyżowaniu można wyznaczyć sam przejazd dla rowerów. Zgodnie z zasadą, że po przejeździe rowerowym pieszy warunkowo może iść, natomiast po przejściu dla pieszych rowerzyście jechać nie wolno. Rozwiązanie to nosi nazwę "tukan" (neologizm z języka angielskiego oznaczający dwa w jednym) i zostało zastosowane m.in. w Radomiu na skrzyżowaniu Warsztatowa / Walentynowicz, Warszawska / Szarych Szeregów czy Żółkiewskiego / Jana III Sobieskiego.

3. Zachowanie skrajni pionowej ciągu pieszo-rowerowego
Zamontowane znaki pionowe w wielu przypadkach wchodzą w skrajnię ciągu pieszo-rowerowego. Zgodnie z rozdziałem 12 - Skrajnia drogi § 54. 1. Rozporządzenia Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie nad drogą powinna być zachowana wolna przestrzeń, zwana dalej "skrajnią drogi", o wymiarach określonych w załączniku nr 1. [...] 4. Wysokość skrajni nad chodnikiem lub ścieżką rowerową powinna być nie mniejsza niż 2,50 m, a w wypadku ich przebudowy albo remontu może być zmniejszona do 2,20 m.

4. Uzupełnieni oznakowania pionowego
Wnosimy o ustawienie znaków początek / koniec ciągu pieszo-rowerowego na wysokości posesji Świerkowa 32.

Zaproponowane powyżej rozwiązania w znaczący sposób przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego oraz uczytelnią przebieg ciągu pieszo-rowerowego. Jest szczególnie ważne w związku z uruchomieniem w roku 2017 nowej szkoły w miejscowości Bielicha i zapewnienia bezpieczeństwa uczniom dojeżdżającym do szkoły na rowerach.

18:21, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

Ponieważ budowa ciągu pieszo-rowerowego z Makowca do Skaryszewa powoli dobiega końca postanowiliśmy wraz ze stowarzyszeniem Iłża 2039 wysłać pismo do GDDKiA dotyczące kontynuowania prac w kierunku Iłży. Poniżej treść wystąpienia. 

Dotyczy budowy drogi rowerowej Skaryszew–Iłża

W nawiązaniu do trwającej budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż DK 9 na odcinku Makowiec – Skaryszew zwracamy się wnioskiem o kontynuowanie prac związanych z poprawą bezpieczeństwa i w kolejnych latach budowie etapami trasy rowerowej na odcinku Skaryszew –Iłża. Według Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 ruch dobowy na tym fragmencie drogi krajowej kształtuje się na poziomie 9132 pojazdów silnikowych z czego aż 30% stanowią pojazdy dostawcze, ciężarowe i autobusy. Z kolei zgodnie z danymi uzyskanymi od Komendy Miejskiej Policji w Radomiu w latach 2014-2016 tylko na wspomnianym odcinku doszło do 19 zdarzeń z udziałem pieszych i rowerzystów w wyniku których 4 osoby poniosły śmierć.

Wnioskowany ciąg pieszo-rowerowy będzie nie tylko wykorzystywany dla celów turystycznych,ale przede wszystkim komunikacyjnych przez mieszkańców wsi Alojzów, Bujak, Krzyżanowice, Modrzejowice i Walentynów. Mieszkańcy tych wsi korzystają z drogi krajowej nr 9 w celu dotarcia do przystanków komunikacji publicznej, kościołów i cmentarzy.

Radom - Iłża. Droga dla rowerów

17:35, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u