Kategorie: Wszystkie | Bezpieczeństwo pieszych
RSS
środa, 19 lipca 2017

W związku z ogłoszeniem konsultacji w sprawie zagospodarowania placu Jagiellońskiego poniżej przedstawiamy uwagi wysłane przez Bractwo Rowerowe. 

1. Zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach wspólne użytkowanie drogi przez pieszych i rowerzystów może być stosowane, jeżeli natężenie ruchu pieszego nie przekracza 450 osób/h, a natężenie rowerów nie przekracza 50 rowerów/h. Z danych uzyskanych od Galerii Słonecznej wynika, że liczba klientów korzystających z wejścia od strony ul. Chrobrego dochodzi do poziomu 741 osób/h. Dane nie uwzględniają natężenia ruchu pieszego wzdłuż budynku, jednak z uwagi na główny ciąg prowadzący z osiedla XV-lecia oraz Akademickiego wzdłuż ul. Chrobrego oraz przystanek komunikacji publicznej obsługujący m.in. dwie najbardziej obciążone linie komunikacji miejskiej 7 i 9, ruch pieszych jest tam znacznie wyższy. 

W związku z obowiązującymi przepisami wnosimy o wybudowanie na odcinku od skrzyżowania z ul. Zegara Słonecznego do ul. Struga wydzielonej, asfaltowej drogi dla rowerów zamiast zaproponowanego wspólnego ciągu pieszo-rowerowego. Tylko segregacja ruchu zapewni w tym miejscu komfort i bezpieczeństwo rowerzystom a przede wszystkim pieszym. 

2. Wnosimy o przesunięcie wlotu drogi dla rowerów w oś drogi przeciwpożarowej wzdłuż budynku Teatru Powszechnego wg. załączonego schematu. Takie rozwiązanie ułatwi rowerzystom włączenie się do ruchu a kierowcom uczytelni kierunek poruszania się użytkowników jednośladów.  

Radom. Przebudowa placu Jagiellońskiego

3. Wnosimy o korektę przebiegu drogi dla rowerów na ul. Pileckiego wg. załączonego schematu. Obecna geometria zmusza pieszych do chodzenia po drodze dla rowerów zmniejszając tym samym bezpieczeństwo.  

Radom. Przebudowa placu Jagiellońskiego

4. Wnosimy o ustawienie na pl. Jagiellońskim, pod kładką dla pieszych, 10 szt. stojaków dla rowerów w kształcie odwróconej litery U oraz montaż pompki. Obecnie rowerzyści przypinają się do barierek muru oporowego. 

Radom. Przebudowa placu Jagiellońskiego

Radom. Przebudowa placu Jagiellońskiego

5. Wnosimy o przywrócenie przejścia dla pieszych na ul. Kelles-Krauza na przedłużeniu ul. Struga (na wysokości wejścia do Galerii Słonecznej).

6. Wnosimy o ustawienie na placu mebli miejskich, poza przewidzianymi ławkami i stolikami szachowymi. Mogą być to miejsca do siedzenia połączone z zielenią w formie parkletów, leżaków czy hamaków. Miejsca do siedzenia powinny być wyposażone w ładowarki USB.

7. Wnosimy o zmianę nawierzchni z kostki betonowej typu Holland na płyty chodnikowe gładkie o wymiarach co najmniej 40x40 cm.

8. Wnosimy o zmianę wzoru latarni ze stalowych na odpowiednie dla charakteru tego miejsca, wg wzoru zastosowanego na pieszym odcinku ul. Focha. Źródło światła: LED o ciepłej barwie. 

9. Wnosimy o likwidację zatoki przystankowej Struga / pl. Jagielloński w kierunku Chrobrego zamiast jej wydłużenia. Ułatwi to zjazd autobusom jadącym w lewo w ul. Chrobrego na lewy pas, a także ułatwi autobusom ruszanie z przystanku. Prawy pas ul. Struga w tym miejscu pełni za przystankiem funkcję wyłącznie prawoskrętu w ul. Pileckiego z bardzo niskim natężeniem ruchu. Postój autobusów nie utrudni w żaden sposób ruchu w tym miejscu. Dopuszczalne jest cofnięcie przystanku w kierunku ul. Kelles-Krauza, jak zakłada koncepcja, ale bez przedłużenia zatoki, ale wraz z jej likwidacją. 

10. Wnosimy o oddzielenie szpalerem krzewów płyty głównej placu od jezdni i miejsc parkingowych wzdłuż budynku Teatru Powszechnego. 

11. Wnosimy o zaprojektowanie wzdłuż wszystkich schodów podjazdów dla wózków dziecięcych i inwalidzkich.

12. Wnosimy o budowę podświetlanej kaskady wodnej wykorzystującej różnice poziomów na pl. Jagiellońskim (schody od strony zachodniej). 

08:36, bractworowerowe
Link Komentarze (2) »
wtorek, 18 lipca 2017

Na "Jazdę z miasta!" do Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku zapraszają w niedzielę, 23 lipca, salon rowerowy Rodex, "Gazeta Wyborcza" i Bractwo Rowerowe. Będzie to w 95 proc. asfaltowa wyprawa.Wycieczka do Orońska jest jedyną w naszym cyklu, która w zdecydowanej większości wiedzie asfaltowymi drogami. Krótko mówiąc: odpoczywamy od Puszczy Kozienickiej – piachu, korzeni i nierówności, za którymi wielu cyklistów nie przepada. Niewątpliwą atrakcją tej edycji jest też cel – Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, miejsce pod każdym względem urokliwe.
Spotykamy się o godz. 10 przed siedzibą salonu rowerowego Rodex przy ul. Wierzbickiej 26/44. Ruszamy o 10.15. Do pokonania będziemy mieli ok. 20 km.

W towarzystwie policjantów z drogówki pojedziemy ul. Wierzbicką w stronę osiedla Południe. Przed Południem II odbijemy w ul. Warsztatową. Miniemy zakłady ITM i na rozjeździe dróg skręcimy w lewo, w obwodnicę południową, którą dotrzemy do ul. Stalowej. Ponowny skręt w lewo i przekraczamy linię kolejową do Tomaszowa nad Pilicą. Po kilkuset metrach znów linia kolejowa – do Skarżyska-Kamiennej. Przed nią odbijemy w prawo i pojedziemy przez Ludwinów.
Przy przejeździe kolejowym lekki skręt w prawo i dalej prosto – aż droga skończy się, osiągając trakt Krychnowice-Kowala. Przekroczymy tory linii skarżyskiej. Za zieloną tablicą „Kowala Kolonia” czeka nas łagodny podjazd. Na wierzchołku wzniesienia (na horyzoncie) będzie można spostrzec pasmo wzgórz zwane Garbem Gielniowskim.

Za łukiem drogi przywita nas znak „Kowala” i ostry podjazd. Przyjdzie nam pokonać 400 m w przód i ponad 20 w górę. Na szczycie górki jest kościół św. Wojciecha, a vis-a-vis zaczyna się droga gruntowa. Tu odpoczniemy. Po chwili wytchnienia ruszymy szutrówką w las. Za lasem do Orońska już cały czas prosto. Miniemy Załawie, znowu przekroczymy linię kolejową do Skarżyska. Przez piękny krajobrazowo obszar dotrzemy do Orońska. Przetniemy „siódemkę” i skierujemy się wprost do Centrum Rzeźby Polskiej.

W muzeum – finał z ogniskiem i upominkami od sponsora, czyli salonu rowerowego Rodex.
Drewno na ognisko mamy dzięki CRP. Na trasie będą nas wspierać cykliści z klubu Orkan przy radomskim PTTK.

Na wyprawę do Orońska nada się każdy typ roweru, choć na kilku fragmentach rower miejski idealny nie będzie. Koniecznie należy zabrać ze sobą łatki, ewentualnie zapasową dętkę i pompkę. Nie zapomnijcie o bidonach z napojami!
Jak zgłosić uczestnictwo w wycieczce? Trzeba wysłać SMS pod numer 7155 o treści GWR(kropka)JAZDA(kropka)imię i nazwisko, np. GWR.JAZDA.Jan Kowalski. Koszt SMS-a to 1,23 zł z VAT.

Po wysłaniu wiadomości otrzymacie państwo SMS zwrotny. Należy go zachować do kontroli podczas wydawania posiłków na mecie. Koniecznie więc zabierzcie na „Jazdę z miasta!” telefon komórkowy. Wysłanie jednego SMS-a uprawnia do skorzystania przez jedną osobę z wycieczki i poczęstunku. Można jednak z tego samego numeru telefonu zarejestrować na „Jazdę...” kilku członków rodziny czy znajomych. Na SMS-owe zgłoszenia czekamy do piątku, 21 lipca, do północy.

Powrót z wycieczki na własną rękę.

„Jazda z miasta!” nie odbędzie się, jeżeli będzie padał deszcz. Przełożymy ją wówczas o tydzień, na 30 lipca.

Radom. Jazda z miasta do Orońska

15:21, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 10 lipca 2017

Pod koniec kwietnia wysłaliśmy do Urzędu Miejskiego pismo w sprawie montażu kolejnych automatycznych słupków na deptaku. Właśnie otrzymaliśmy odpowiedź, którą wraz z naszym pismem przedstawiamy poniżej:

Bractwo Rowerowe: W listopadzie 2016 roku zostały zamontowane automatyczne słupki uniemożliwiające wjazd nieuprawnionym pojazdom na plac przed Urzędem Wojewódzkim. Po kilku miesiącach od ich uruchomienia pozytywnie oceniamy ich funkcjonowanie. Wraz z uruchomieniem zapowiedziano rozbudowę systemu, który docelowo ma objąć cały deptak. W związku z powyższym wnosimy o montaż brakujących słupków w następujących lokalizacjach: Moniuszki / Żeromskiego, plac Konstytucji 3 Maja / Żeromskiego, Focha / Kilińskiego, Witolda / Żeromskiego oraz Żeromskiego / Traugutta. Jednocześnie wnosimy o podzielenie ulicy Żeromskiego na sektory dostępu tak, aby nie było możliwe opuszczenie słupka i przejazd przez całą długość deptaka użytkownikom poszczególnych sektorów. Z uwagi na problemy związane z obecnym sposobem opuszczania słupków proponujemy zastosować automatyczną detekcję opartą o kamery odczytujące tablice rejestracyjne lub inny podobny system.

Urząd Miejski: W odpowiedzi na pismo dot. rozbudowy systemu słupków automatycznych wprowadzonych na terenie placu Corazziego w Radomiu informuje, że w chwili obecnej trwają prace związane z oceną możliwości wprowadzenia dodatkowych słupków automatycznych na ul. Żeromskiego oraz rozszerzenie systemu słupków o detekcję tablic rejestracyjnych za pomocą specjalnych kamer wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Przesłane zostały zapytania do firm zajmujących się wprowadzaniem podobnych systemów w innych miastach oraz wytwarzających specjalistyczny sprzęt przeznaczony do prowadzenia podobnych systemów ograniczonego ruchu. Zgromadzone informacje posłużą do stworzenia koncepcji rozbudowy systemu słupków automatycznych na ul. Żeromskiego. Jednocześnie informujemy, że z rozmów prowadzonych z inwestorami podczas Targów Budownictwa Drogowego w Kielcach wynika, że przedstawiona w Państwa piśmie koncepcja wykorzystania kamer odczytujących tablice rejestracyjne zapewnia dokładność odczytu na poziomie 75-90 % w zależności od sprzętu i warunków atmosferycznych (poziom porównywalny z obsługą słupków przez człowieka). Informuje również, że powyższy wniosek zostanie złożony jako propozycja do Budżetu Inwestycji na rok 2018 i obejmować będzie wprowadzenie słupków automatycznych na ulicy Żeromskiego na wysokości Placu Konstytucji 3 Maja.

Radom. Montaż słupków na deptaku, ul. Żeromskiego

Dotyczy uruchomienia systemu automatycznych słupków
09:07, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u