Kategorie: Wszystkie | Bezpieczeństwo pieszych
RSS
czwartek, 18 lutego 2016

Poniżej przedstawiamy uwagi Bractwa Rowerowego do projektu drogi dla rowerów po północnej stronie alei Grzecznarowskiego, na odcinku do skrzyżowania z obwodnicą południową do ulicy Staroopatowskiej. Inwestycja powstanie na mocy porozumienia pomiędzy Urzędem Miasta a Centrum Handlowym M1. Dzięki tym pracom jak i dzięki Budżetowi Obywatelskiemu aleja Grzecznarowskiego po 12 latach od rozpoczęcia pierwszych prac zyska infrastrukturę dla rowerów na całym swym odcinku.

1. Wnosimy o zmianę przebiegu drogi dla rowerów na wysokości budynku CH M1. W naszej ocenie trasa rowerowa powinna biec wzdłuż istniejącego chodnika. Dzięki temu piesi nie będą skracali drogi po infrastrukturze przeznaczonej dla rowerzystów.

2. Wnosimy o wykonanie trzech łączników rowerowych:
- skrzyżowanie Grzecznarowskiego / Osiedlowa – parking CH M1 (wraz z przejazdem rowerowym przy istniejącym przejściu dla pieszych oraz obniżeniem krawężnika do 0 cm na końcu łącznika);
- droga dla rowerów – parking Decathlon (wraz z obniżeniem krawężnika do 0 cm na końcu łącznika);
- skrzyżowanie Placowa / Kwiatkowskiego – rondo Dmowskiego.

Radom. Droga dla rowerów, al. Grzecznarowskiego

Radom. Droga dla rowerów, al. Grzecznarowskiego

3. Wnosimy o ustawienie słupków blokujących przejazd samochodów na kierunku al. Grzecznarowskiego – ul. Hoża. Obecny chodnik został zniszczony w tym miejscu przez kierowców skracających sobie drogę. Zachodzi obawa, że tak samo może zostać zdewastowana nowa droga dla rowerów.

Radom. Droga dla rowerów, al. Grzecznarowskiego

4. Wnosimy o zaprojektowanie przejazdu i przejścia dla pieszych przez al. Grzecznarowskiego na wysokości sklepu Komfort. Dzięki temu rozwiązaniu do drogi dla rowerów wzdłuż Potoku Południowego, poprzez ciąg jezdny za CH M1, zostanie podłączona dzielnica Glinice. Mieszkańcy zyskają wygodne połączenie nie tylko z Ustroniem, ale poprzez trasę wzdłuż ul. Młodzianowskiej z osiedlem Południe, Żakowicami i Borkami.

Radom. Droga dla rowerów, al. Grzecznarowskiego

5. W związku z budową w tym roku drogi dla rowerów po południowej stronie al. Grzecznarowskiego wnosimy o zaprojektowanie przejazdów dla rowerów w obrębie skrzyżowania Osiedlowa / Grzecznarowskiego oraz ronda Dmowskiego.

6. Wnosimy, aby przejazdy rowerowe oraz przejścia dla pieszych przez ul. Niemcewicza oraz ul. Kwiatkowskiego (Konopnicka) zostały wykonane jako wyniesione.

7. Wnosimy, aby połączenia drogi dla rowerów z jezdnią ruchu ogólnego były wykonane w technologii bezszwowej (bez krawężników w poprzek drogi dla rowerów).

8. Wnosimy o takie zaprogramowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Osiedlowa / Grzecznarowskiego, aby sygnał zielony na sygnalizatorze S-2 dopuszczający warunkowy skręt w prawo nie był nadawany jednocześnie z sygnałem zielonym dla pieszych i rowerzystów poruszających się wzdłuż al. Grzecznarowskiego.

9. Z uwagi na duże natężenie ruchu pieszego wnosimy, aby szerokość chodnika na całej długości objętej pracami projektowymi nie była mniejsza niż 2,5 metra.

10. Wnosimy, aby nawierzchnia chodnika była wykonana z klasycznych płyt a nie z kostki bauma.

11. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, powinna być zapewniona automatyczna detekcja rowerzystów. Wnosimy o zapewnienie detekcji automatycznej lub sprzężenie sygnalizatorów dla rowerzystów z niekolizyjnymi strumieniami ruchu ogólnego.

12. Wnosimy, aby różnica wysokości pomiędzy drogą dla rowerów a chodnikiem była zniwelowana za pomocą ściętego krawężnika lub odpowiednio wyprofilowanej kostki betonowej.

Radom. Droga dla rowerów, al. Grzecznarowskiego
Użyto podkładów ze zdjęć satelitarnych pochodzących z serwisu maps.google.com

13:59, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 05 stycznia 2016

Od połowy stycznia możemy zgłaszać pomysły do Budżetu Obywatelskiego. Postanowiliśmy, że w tym roku nasze przedstawimy wpierw Wam, gdyż chcemy poznać opinię o nich, ale również poznać Wasze pomysły na lepsze miasto. Chcemy zaangażować rowerzystów we wspólną walkę o głosy.

Potrzebujemy Was, żeby po raz kolejny rozwinąć infrastrukturę rowerową w Radomiu!

Spotkanie odbędzie się w czwartek, 7 stycznia o godzinie 20.00 w pubie "Nasza Szkapa" przy ulicy Dowkontta 2.

Do tej pory wspólnie z Budżetu Obywatelskiego wywalczyliśmy:
2014 - kontraruch rowerowy na wszystkich ulicach
2014 - droga dla rowerów wzdłuż Potoku Północnego
2015 - droga dla rowerów na Ustroniu
2015 - sygnalizacja świetlna na ul. Warszawskiej
2016 - droga dla rowerów wzdłuż al. Grzecznarowskiego


Radom. Konultacje Budżetu Obywatelskiego

09:53, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 31 grudnia 2015

Nowo wybudowany sklep sieci Stokrotka na ul. Limanowskiego 100 jest już dwunastym miejscem, gdzie w 2015 roku zostały ustawione prawidłowe stojaki rowerowe. Prawidłowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed wejściem ustawiono 3 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie 6 rowerów. Warto dodać, że przed sklepem tej samej sieci na al. Grzecznarowskiego 17 do zamontowanych kilka miesięcy temu stojaków dodano kolejne 2. W imieniu swoim i rowerzystów dziękujemy!

Do tegorocznej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy" przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 140 miejsc parkingowych:
1. Restauracja La Spezia, ul. Sandomierska 1 - 10 miejsc parkingowych
2. Osiedle 4 Pory Roku, ul. Warsztatowa - 18 miejsc parkingowych
3. Sanepid, ul. Okulickiego - 22 miejsca parkingowe
4. Radomskie Hale Mięsne, ul. Wernera 10a - 14 miejsc parkingowych
5. Galeria Słoneczna, ul. Chrobrego 1 - 24 miejsc parkingowych
6. Sklep Stokrotka, al. Grzecznarowskiego 17 - 8 miejsc parkingowych
7. Sklep Biedronka, ul. Zbrowskiego 95 - 6 miejsc parkingowych
8. Sklep Biedronka, ul. Żółkiewskiego 10 - 6 miejsc parkingowych 
9. Sklep Biedronka, ul. Kozienicka  - 6 miejsc parkingowych 
10. La Melisa, ul. Mieszka I 22A - 8 miejsc parkingowych 
11. ING Bank Śląski, ul. Żeromskiego 40 - 10 miejsc parkingowych
12. Sklep Stokrotka, ul. Limanowskiego 100 - 6 miejsc parkingowych

W ciągu czterech lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 452 miejsca parkingowe!

Radom, Stokrotka ul. Limanowskiego, stojaki rowerowe

Radom, Stokrotka ul. Limanowskiego, stojaki rowerowe

Zdjęcia: Paweł Kaczmarski

12:39, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

W połowie grudnia zakończyły się prace związane z rozszerzeniem strefy Tempo 30. Oprócz spowolnienia samochodów na ulicach Mickiewicza, Sienkiewicza, Moniuszki i Piłsudskiego, stacji naprawy rowerów zyskaliśmy również kilkudziesięciometrowy łącznik od ulicy Prusa do Parku Kościuszki. Jest on częścią trasy śródmieście - dworzec kolejowy a szerszej Michałów - plac Dworcowy. Połączenia dość nietypowego, bo poprowadzonego nie wydzieloną drogą dla rowerów a ulicami o uspokojonym ruchu, kontraruchem i poprzez różnego rodzaju ułatwienia: Sowińskiego, Miłą, Staszica, Żeromskiego, Prusa. W zeszłym roku z inicjatywy MZDiK powstał łącznik od ulicy Waryńskiego do ulicy Prusa. Niezbędne jest jeszcze wykonanie łącznika pomiędzy drogą dla rowerów na ulicy Chrobrego a parkingiem przed sklepem Aldik oraz dłuższego odcinka obok dawnej hali RZO do ulicy Prażmowskiego wraz z odejściem do ul. Traugutta.

Radom. Strefa Tempo 30Radom. Strefa Tempo 30

Radom. Strefa Tempo 30

Radom. Strefa Tempo 30

Radom. Strefa Tempo 30

Radom. Strefa Tempo 30

Radom. Strefa Tempo 30

Radom. Strefa Tempo 30

Radom. Strefa Tempo 30

Radom. Strefa Tempo 30

11:37, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 28 grudnia 2015

W połowie grudnia 2015 roku zakończyły się prace budowlane przy krótkim, ale istotnym fragmencie drogi dla rowerów na Ustroniu. Dzięki Waszym głosom oddanym na projekt zgłoszony do Budżetu Obywatelskiego przez Pana Edwarda Śpiewaka powstała trasa od ulicy Jana Pawła II do ulicy Kwiatkowskiego. Również dzięki bardzo dobrej współpracy pomiędzy firmą projektową Alkor, MZDiK oraz naszym stowarzyszeniem udało się wdrożyć kilka ciekawych rozwiązań:

  • bezkrawężnikowe połączenie drogi dla rowerów z jezdnią ruchu ogólnego,
  • wyniesiony przejazd dla rowerów oraz przejście na ulicy Kwiatkowskiego,
  • podpórki dla rowerzystów oczekujących na przejazd przez ulicę Jana Pawła II,
  • fluorescencyjne oznaczenia krawędzi drogi dla rowerów,
  • pionowe znaki w wersji mini,
  • dla wygody pieszych nastąpiła zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych przez ulicy Jana Pawła II,
  • drogę dla rowerów o szerokości 2,5 m.

Jak zapowiada Prezydent Konrad Frysztak w 2016 roku wybudowany zostanie kolejny fragment trasy (zobacz >>>). Będziemy postulować, aby powstał również przejazd dla rowerów na wysokości sklepu Komfort. Dzięki tym inwestycjom Glinice, poprzez istniejący ciąg za M1, zyskają połączenie z Ustroniem, a dalej poprzez ulicę Młodzianowską z Żakowicami (Borkami), zaś po wybudowaniu brakującego fragmentu drogi dla rowerów wzdłuż obwodnicy z osiedlem Południe. 

Radom. Droga dla rowerów na Ustroniu

Radom. Droga dla rowerów na Ustroniu

Radom. Droga dla rowerów na Ustroniu

Radom. Droga dla rowerów na Ustroniu

Radom. Droga dla rowerów na Ustroniu

Radom. Droga dla rowerów na Ustroniu

14:02, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 14 grudnia 2015

Poniżej przedstawimy pismo wysłane do Prezydenta Radomia, MPU oraz MZDiK dotyczące trasy rowerowej Południe - dworzec kolejowy. 

W związku z tym, że prace przy budowie ul. Młodzianowskiej zbliżają się ku końcowi oraz w nawiązaniu do planów budowy tzw. Czarnej Bis od ul. Gębarzewskiej do ul. Żakowickiej zwracamy się z prośbą o podjęcie prac również w zakresie połączenia rowerowego osiedla Południe z dworcem kolejowym. O ile zakłada się powstanie drogi dla rowerów do ul. Młodzianowskiej o tyle na razie nie mówi się o projekcie trasy  pomiędzy ogrodzeniem Strefy Łucznik a torami kolejowymi, górą nad al. Grzecznarowskiego z wykorzystaniem chodnika a dalej pomiędzy kinem Helios a torami do stacji. W porównaniu z trasą przez ul. Wierzbicką i ul. 1905 Roku rowerzyści oszczędzą 1 km. Na tym odcinku jest również mniej skrzyżowań i oraz mijamy niepełną infrastrukturę rowerową na ul. 1905 Roku.

W związku w powyższym wnosimy o:

  • doprojektowanie na rondzie pod wiaduktem na ul. Młodzianowskiej  kolejnego wlotu tylko dla rowerzystów, który umożliwi jazdę na kierunku północ-południe.
  • doprojektowanie łącznika rowerowego wzdłuż chodnika od najazdu na kładkę nad torami w ul. Młodzianowskiej do ronda pod wiaduktem
  • rozpoczęcie rozmów z PKP PLK oraz z właścicielami działek wzdłuż linii kolejowej co do przebiegu trasy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

Radom. Droga Rowerowa Południe - dworzec kolejowy

11:54, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 08 grudnia 2015

Poniżej przedstawimy pismo wysłane do MZDiK a dotyczące zmian organizacji ruchu na XV-leciu. 

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dokonanie zmian w organizacji ruchu rowerowego w obrębie skrzyżowania Chrobrego / 11 Listopada zgodnie z poniższymi ilustracjami. Jednocześnie, po raz kolejny apelujemy o przestrzeganie Zarządzenie Nr 4996/2014 Prezydenta Miasta Radomia z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie tworzenia na terenie miasta Radomia korzystnych warunków dla promocji mobilności aktywnej i rozwoju komunikacji rowerowej, które nakłada m.in. na MZDiK obowiązek konsultacji projektów drogowych ze stowarzyszeniami posiadającymi w swoich celach promocję używania roweru w mieście.

Uwagi szczegółowe:
- skrzyżowanie Chrobrego / 11 Listopada - drogi rowerowe na ulicy Chrobrego są
jednokierunkowe, aby rowerzysta jadący z kierunku osiedla Michałów mógł skorzystać z nowego przejazdu rowerowego na ul. 11 Listopada przy sklepie Aldik niezbędne jest wyznaczenie przejazdu rowerowego w poprzek ul. Chrobrego.

Radom. Skrzyżowanie wokoł sklepu Aldik

- skrzyżowanie 11 Listopada / Chrobrego – wnosimy o zniesie ciągu pieszo-rowerowego przy sklepie Aldik na rzecz łącznika rowerowego od przejazdu przez ul. 11 Listopada do parkingu przy tej placówce. Dzięki czemu do czasu budowy drogi rowerowej na całym odcinku ul. Chrobrego rowerzyści będą mieli zapewnione połączenie ze śródmieściem poprzez uspokojoną ul. Miłą.

Radom. Skrzyżowanie wokoł sklepu Aldik

Radom. Skrzyżowanie wokoł sklepu Aldik

- ul. 11 Listopada – po wybudowaniu łącznika z parkingiem wnosimy o zmianę oznakowania pionowego na zgodne z oznakowaniem poziomym

Radom. Skrzyżowanie wokoł sklepu Aldik

- ul. Sowińskiego – dodanie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem D-3 „Droga jednokierunkowa”

Radom. Skrzyżowanie wokoł sklepu Aldik

- ul. Sowińskiego – zdjęcie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” spod znaku B-43
„Strefa ograniczonej prędkości”

Radom. Skrzyżowanie wokoł sklepu Aldik

- skrzyżowanie Chrobrego / 11 Listopada – zapewnienie szerokości drogi dla rowerów
zgodnie z obowiązującymi przepisami

Radom. Skrzyżowanie wokoł sklepu Aldik

10:17, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
środa, 02 grudnia 2015

W ramach naszej akcji nie skupiamy się jedynie na Radomiu, akcją Rowerem na zakupy próbujemy zainteresować ogólnopolskie sieci handlowe czy inne instytucje działające na terenie całego kraju. Do tej pory do budowy odpowiednich parkingów rowerowych przed siedzibami udało się nam namówić właścicieli sklepów: Aldi, Biedronka, Lidl oraz Stokrotka. Miło nam poinformować, że do tego grona dołączył pierwszy bank: ING Bank Śląski. Stojaki pojawiły się między innymi przed placówkami w Białymstoku i Katowicach, zaś dwa dni temu w Radomiu przed oddziałem na ul. Żeromskiego. W sumie w naszym mieście ustawiono 5 stojaków w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie 10 rowerów. Tym samym firma włączyła się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy". W imieniu swoim i rowerzystów dziękujemy! 

Do tegorocznej akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w samym Radomiu w sumie 130 miejsc parkingowych:
1. Restauracja La Spezia, ul. Sandomierska 1 - 10 miejsc parkingowych
2. Osiedle 4 Pory Roku, ul. Warsztatowa - 18 miejsc parkingowych
3. Sanepid, ul. Okulickiego - 22 miejsca parkingowe
4. Radomskie Hale Mięsne, ul. Wernera 10a - 14 miejsc parkingowych
5. Galeria Słoneczna, ul. Chrobrego 1 - 24 miejsc parkingowych
6. Sklep Stokrotka, al. Grzecznarowskiego 17 - 6 miejsc parkingowych
7. Sklep Biedronka, ul. Zbrowskiego 95 - 6 miejsc parkingowych
8. Sklep Biedronka, ul. Żółkiewskiego 10 - 6 miejsc parkingowych 
9. Sklep Biedronka, ul. Kozienicka  - 6 miejsc parkingowych 
10. La Melisa, ul. Mieszka I 22A - 8 miejsc parkingowych 
11. ING Bank Śląski, ul. Żeromskiego 40 - 10 miejsc parkingowych

W ciągu czterech lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 442 miejsca parkingowe.

Radom. Rowerem na zakupy, ING Bank Śląski

Radom. Rowerem na zakupy, ING Bank Śląski

11:26, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

W nawiązaniu do trwających konsultacji społecznych dotyczących rewitalizacji Miasta Kazimierzowskiego przesłaliśmy do Urzędu Miejskiego następujące uwagi.

  1. Zgłaszamy sprzeciw wobec planów budowy parkingu podziemnego pod płytą Rynku 
  2. Zgłaszamy sprzeciw wobec przywrócenia ruchu samochodowego na ulicy Żeromskiego na odcinku Witolda - Traugutta. 
  3. Wnosimy, aby zgodnie z planem miejscowego zagospodarowania przestrzennego powstała kładka pieszo-rowerowa nad ulicą Limanowskiego w ciągu Okulickiego - Szpitalna. 
  4. Wnosimy o wyegzekwowanie zapisów zawartych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dotyczących utworzenia na ulicy Rwańskiej deptaka. 
  5. Wnosimy o wybudowanie zespołu przystanków komunikacji miejskiej na placu Kazimierza Wielkiego w celu integracji linii autobusowych jadących przez śródmieście. 
  6. Wnosimy, aby podczas projektowania nawierzchni jezdni i chodników stosowany był materiał o maksymalnie równiej powierzchni. Na chodnikach zapewni to komfort pieszym, na jezdniach zredukuje poziom hałasu generowany przez przejeżdżające samochody w stosunku do stosownej obecnie kostki łupanej. 

Powyższe propozycje są zgodne z:

  • Programem Ochrony Środowiska dla miasta Radomia na lata 2013-2016 z uwzględnieniem lat 2017-2020
  • Programem ochrony powietrza dla strefy miasto Radom, w której został przekroczony poziom dopuszczalny pyłu zawieszonego PM10 i pyłu zawieszonego PM2,5 w powietrzu
  • Programem ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Radomia 


Uszczegółowienie

Proponowana lokalizacja parkingu podziemnego znajduje się w samym sercu Miasta Kazimierzowskiego, które posiada unikatowy średniowieczny układ na skalę Polski. Dokonanie jakichkolwiek inwestycji budowlanych należy poprzedzić kosztownymi badaniami archeologicznymi. Stan budynków przy Rynku jest obecnie zły lub bardzo zły dlatego, taka inwestycja może stanowić dla nich zagrożenie. Kolejnym problemem jest wybór ulicy która miała by obsługiwać parking. Ogłoszony konkurs proponuje trzy ulice. Wariant Grodzka/Mała posiada zwężenie przy samym Rynku oraz dziewięćdziesięciostopniowy zakręt. Powoduje to problem z usytuowaniem wlotu, aby nie zajął całej szerokości ulicy, która jest jednym z głównych ciągów pieszo-rowerowych. Fakt ten eliminuje tą opcje jako możliwą do realizacji. Kolejnym wariantem jest ulica Szpitalna, problemem tego rozwiązania jest brak połączenia z ulicą Limanowskiego, bez znaczącej ingerencji oraz pogorszenia bezpieczeństwa na tym odcinku drogi. Dodatkowo ulica leży w osi postulowanego w MPZP, bezkolizyjnego przejścia pieszo-rowerowego. Najrozsądniejszą opcją jest wykorzystanie ulicy Wolności, problemem w tym przypadku jest bliskość Ratusza oraz kamienic i wpływ inwestycji na fundamenty obiektów. Wjazd będzie znajdował się kilka metrów poniżej obecnego poziomu gruntu. Kolejnym argumentem przeciwko realizacji tej inwestycji jest kwestia finansowa. Sam koszt budowy parkingu to około 20 mln zł, zaś przewidywany koszt miesięcznego utrzymania będzie oscylować wokół kwoty 20 tys. zł. Obecnie w rejonie Miasta Kazimierzowskiego istnieje kilkaset miejsc parkingowych i są one wykorzystane w minimalnym stopniu. Uciążliwość parkingu podziemnego na 200 aut będzie odczuwalna na płycie Rynku. Infrastruktura towarzysząca służąca m.in. do wentylacji będzie zaburzać ład architektoniczny obszaru. Dodatkowo będzie dostarczać zanieczyszczeń co z pewnością zniechęci ludzi do spędzania czasu wolnego w tym miejscu. Rynek jest miejscem, które jest predysponowane z racji historii oraz uwarunkowań do obsługi ruchu pieszego. Dlatego celem rewitalizacji powinno być przywrócenie świetności tego miejsca dla mieszkańców a nie wprowadzanie na siłę obcego elementu jakim jest parking. Argument bliskości parkingu wobec Rynku jako zwiększenie jego atrakcyjności oraz dostępności jest błędny, ponieważ ruchu w takich miejscach generują piesi oraz rowerzyści i to otwarcie na nich powinno nastąpić w pierwszym etapie rewitalizacji.

Kluczową inwestycją dla tego obszaru jest budowa kładki pieszo-rowerowego przez ulicę Limanowskiego w ciągu ulicy Szpitalnej. Inwestycja ma kolosalne znaczenie w kwestii wprowadzenia ruchu pieszo-rowerowego na obszar Miasta Kazimierzowskiego ponieważ przywraca kilkusetletnie połączenie Zamłynia ze śródmieściem. Opcjonalnie, w celu wzmocnienia wyżej wymienionych efektów, postulujemy budowę zespołu bezkolizyjnych przejść pieszo-rowerowych przez ulicę Limanowskiego również w ciągu ulicy Żytniej. Realizacja tej inwestycji w znaczący sposób otwiera Rynek oraz eksponuje go w strukturze tkanki miejskiej. Zmienia także spojrzenie na Miasto Kazimierzowskie jako na obszar peryferyjny. Obecnie ta część miasta jest tak postrzegana ponieważ brak jest wyeksponowanych wejść do niego. Podkreśla to szczególnie nieatrakcyjne połączenie ulicy Szwarlikowskiej z system ciągów pieszych wokół ronda Kotlarza, braku zespolenia ulicy Żytniej z ciągiem pieszym przy ulicy Limanowskiego oraz z przejściem dla pieszych na osi ulic Staromiejska - Wałowa.

Z punktu widzenia transportowego istotne jest również zapewnienie poprawnej obsługi obszaru przez komunikacje zbiorową. W tej chwili w pobliżu Miasta Kazimierzowskiego położone są trzy przystanki, jednak tylko te na ulicy Reja zlokalizowane są w odpowiedniej odległości mogącej obsługiwać Rynek. Przystanki zlokalizowane na ulicy Żeromskiego (kierunek osiedle Michałów) oraz na ulicy Lekarskiej (kierunek dworzec PKP) znajdują się w znacznej odległości od Rynku oraz nie ma z nimi dogodnego połączenia dla pieszych. W związku z powyższym proponujemy utworzenie węzła komunikacji miejskiej na placu Kazimierza Wielkiego. Zaletą takiej lokalizacji jest bliska dostępność zarówno do ulicy Żeromskiego jak i miasta Kazimierzowskiego. Zabieg ten pozwala również na usuniecie ruchu komunikacji zbiorowej z ulicy Żeromskiego i połączenie w jedną oś deptaka z ulicą Rwańską.

Radom. Rynek Wentylacyjny?

10:33, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 09 listopada 2015

Nowo wybudowana restauracja La Melisa na ul. Mieszka I 22A jest już dziesiątym miejscem, gdzie w tym roku zostały ustawione prawidłowe stojaki rowerowe. Prawidłowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed wejściem ustawiono 4 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie 8 rowerów. Tym samy firma włączyła się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy". W imieniu swoim i rowerzystów dziękujemy! Jednak to nie koniec atrakcji właściciel restauracji mając na uwadze bliskość drogi rowerowej planuje również ustawienie samoobsługowej stacji naprawy rowerów oraz rabaty dla klientów na 2 kółkach!

Do tegorocznej akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 120 miejsc parkingowych:
1. Restauracja La Spezia, ul. Sandomierska 1 - 10 miejsc parkingowych
2. Osiedle 4 Pory Roku, ul. Warsztatowa - 18 miejsc parkingowych
3. Sanepid, ul. Okulickiego - 22 miejsca parkingowe
4. Radomskie Hale Mięsne, ul. Wernera 10a - 14 miejsc parkingowych
5. Galeria Słoneczna, ul. Chrobrego 1 - 24 miejsc parkingowych
6. Sklep Stokrotka, al. Grzecznarowskiego 17 - 6 miejsc parkingowych
7. Sklep Biedronka, ul. Zbrowskiego 95 - 6 miejsc parkingowych
8. Sklep Biedronka, ul. Żółkiewskiego 10 - 6 miejsc parkingowych 
9. Sklep Biedronka, ul. Kozienicka  - 6 miejsc parkingowych 
10. La Melisa, ul. Mieszka I 22A - 8 miejsc parkingowych 

W ciągu czterech lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 432 miejsca parkingowe

Radom, stojaki u kształtne ul. Mieszka I 22A La Melisa

Radom, stojaki u kształtne ul. Mieszka I 22A La Melisa

14:11, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

Po remoncie sklepy Biedronka na ulicy Kozienickiej, Zbrowskiego i Żółkiewskiego wzbogaciły się o prawidłowe stojaki rowerowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed każdym sklepem ustawiono 3 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie po 6 rowerów. Tym samy sieć włączyła się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy". W imieniu swoim i rowerzystów dziękujemy!

Do tegorocznej akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 112 miejsc parkingowych:
1. Restauracja La Spezia, ul. Sandomierska 1 - 10 miejsc parkingowych
2. Osiedle 4 Pory Roku, ul. Warsztatowa - 18 miejsc parkingowych
3. Sanepid, ul. Okulickiego - 22 miejsca parkingowe
4. Radomskie Hale Mięsne, ul. Wernera 10a - 14 miejsc parkingowych
5. Galeria Słoneczna, ul. Chrobrego 1 - 24 miejsc parkingowych
6. Sklep Stokrotka, al. Grzecznarowskiego 17 - 6 miejsc parkingowych
7. Sklep Biedronka, ul. Zbrowskiego 95 - 6 miejsc parkingowych
8. Sklep Biedronka, ul. Żółkiewskiego 10 - 6 miejsc parkingowych 
9. Sklep Biedronka, ul. Kozienicka  - 6 miejsc parkingowych 

W ciągu czterech lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 424 miejsc parkingowych

Radom, stojaki u kształtne ul. Zrowskiego

Radom, stojaki u kształtne ul. Zrowskiego, Biedronka

13:58, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 02 listopada 2015

Zarząd Dróg Wojewódzkich pozytywnie odpowiedział na nasze pismo (zobacz >>>) dotyczące zarówno planów budowy drogi rowerowej Iłża - Lipsko - most na Wiśle jak i naszego uczestnictwa w pracach projektowych. Poniżej treść odpowiedzi:

Dotyczy: ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 747 na odcinku od Lipska do Iłży.

W odpowiedzi na pismo z dnia 19 lipca 2015 r. w sprawie jw., Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie informuje, że zgodnie z dotychczasowymi zamierzeniami, droga wojewódzka nr 747 na odcinku od Iłży do Lipska będzie wybudowana w nowym przebiegu, z niewielkim wykorzystaniem istniejącego przebiegu tejże drogi. W ramach przygotowania tej inwestycji w 2010 r. została opracowana stosowna koncepcja programowo-przestrzenna. Dla rozwiązań i przebiegu drogi wskazanego w tejże koncepcji, Wójt Gminy Rzeczniów wydał w 2011 r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Obecnie na podstawie ww. koncepcji i decyzji zlecone będzie opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej (budowlanej, wykonawczej i przetargowej) wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, na mocy której zatwierdzony zostanie projekt budowlany, wydane pozwolenie na budowę oraz na własność województwa mazowieckiego przejdą grunty niezbędne do realizacji tejże inwestycji. Tym samym rozwiązania przyjęte w ww. koncepcji stanowią podstawę do dalszych prac projektowych i nie powinny ulegać istotnym modyfikacjom.

W ww. koncepcji przewidziano, iż ruch rowerowy w ciągu DW 747 będzie odbywał się głównie poprzez drogi serwisowe. Na kilku odcinkach w obrębie których nie przewidziano dróg serwisowych, zaprojektowano drogi dla rowerów. Ww. rozwiązania pozwalają na zapewnienie ciągłości ruchu rowerowego na ok. 90% długości projektowanego odcinka drogi wojewódzkiej nr 747.

Odnosząc się do Państwa prośby o możliwość zapoznania się w toku prac projektowych z dokumentacją projektową, Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie co do zasady nie widzi przeciwwskazań odnośnie powyższego. W chwili obecnej przygotowywana jest procedura przetargowa w celu wyłonienia wykonawcy prac projektowych. Przewidujemy, iż umowa z wyłonionym wykonawcą zostanie zawarta pod koniec IV kwartału br., w związku z czym prosimy o ponowny kontakt lub stosowny wniosek pod koniec I kwartału 2016 r. Sądzimy, iż w tym terminie wykonawca prac projektowych będzie w stanie udostępnić Państwu opracowanie projektowe w fazie projektu budowlanego.

Droga dla rowerów na moście w miejscowości Kamień.Droga dla rowerów na moście w miejscowości Kamień.

10:41, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 22 października 2015

Radom. Rowerem na zakupy. Stokrotka, sheffield bike rack

Sklep Stokrotka na al. Grzecznarowskiego jest już szóstym miejscem, gdzie w tym roku zostały ustawione prawidłowe stojaki rowerowe. Prawidłowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed wejściem od strony ul. Ślaskiej ustawiono 3 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie 6 rowerów. Tym samy firma włączyła się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy". W imieniu swoim i rowerzystów dziękujemy!

Do tegorocznej akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 94 miejsca parkingowe:
1. Restauracja La Spezia, ul. Sandomierska 1 - 10 miejsc parkingowych
2. Osiedle 4 Pory Roku, ul. Warsztatowa - 18 miejsc parkingowych
3. Sanepid, ul. Okulickiego - 22 miejsca parkingowe
4. Radomskie Hale Mięsne, ul. Wernera 10a - 14 miejsc parkingowych
5. Galeria Słoneczna, ul. Chrobrego 1 - 24 miejsc parkingowych
6. Sklep Stokrotka, al. Grzecznarowskiego 17 - 6 miejsc parkingowych 

W ciągu czterech lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 406 miejsc parkingowych

Radom. Rowerem na zakupy. Stokrotka, sheffield bike rack

13:57, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 13 października 2015

Galeria Słoneczna musiała zmierzyć się z problemem systematycznie wrastającej liczby klientów, którzy na zakupy przyjeżdżają rowerami. Pomimo zainstalowania kilkunastu stojaków rowerzyści z braku wolnych miejsc przypinali się do latarni i znaków. Dlatego też przed sklepem ustawionych zostało 12 nowych stojaków w kształcie odwróconej litery U.  Oprócz stojaków przed wejściem od strony ul. Chrobrego stanęła druga w Radomiu stacja naprawy rowerów. Jest pompka, są klucze, jest uchwyt do zawieszenia roweru dzięki czemu możemy dokonać drobnych regulacji jednośladów. Swoimi działaniami Galeria Słoneczna włączyła się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy". W imieniu swoim i rowerzystów dziękujemy!

Do tegorocznej akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 88 miejsc parkingowych:
1. Restauracja La Spezia, ul. Sandomierska 1 - 10 miejsc parkingowych
2. Osiedle 4 Pory Roku, ul. Warsztatowa - 18 miejsc parkingowych
3. Sanepid, ul. Okulickiego - 22 miejsca parkingowe
4. Radomskie Hale Mięsne, ul. Wernera 10a - 14 miejsc parkingowych
5. Galeria Słoneczna, ul. Chrobrego - 24 miejsc parkingowych

W ciągu czterech lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 400 miejsca parkingowe!
Radom. Stojak dla rowerów, Galeria Słoneczna

Radom. Stacja naprawy rowerów, Galeria Słoneczna

11:50, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

Poniżej przedstawiamy uwagi do założeń trasy N-S. Uwagi zostały wysłane do MZDiK w ramach konsultacji. 

I. Głównym celem trasy N-S jest eliminacja tranzytu samochodowego z ulicy 25 Czerwca, jednak brak bezpośredniego zjazdu z wiaduktu w ulicy Słowackiego w kierunku ulicy Żeromskiego uniemożliwi realizację tego założenia. Nawracanie na rondzie Mikołajczyka wiąże się z nadkładaniem drogi przez co trasa przestaje być atrakcyjna. Dlatego też wnosimy o zmianę koncepcji zaproponowanej przez firmę Karo. Wydaje się, że problem może zostać rozwiązany np. poprzez budowę pod wiaduktem skrzyżowania o ruchu okrężnym, które obsłuży wszystkie relacje oraz budowę wspomnianego wcześniej zjazdu.  

Radom. Konsultacje trasy NS
II. Przy projektowaniu trasy należy wziąć pod uwagę, że nowa droga umożliwi szybkie połączenie komunikacją zbiorową północno-wschodnich osiedli z dworcem PKP i dalej w kierunku południowo-zachodnim. Jednocześnie w rejonie ulicy Lubelskiej planowana jest budowa przystanku kolejowego, który należy zintegrować z miejską siecią komunikacji zbiorowej. W związku z tym należy przewidzieć lokalizację dwóch par przystanków komunikacji  miejskiej:

  • w rejonie przecięcia trasy N-S z ulicą Żeromskiego w celu obsługi planowanego przystanku kolejowego i okolicznych zabudowań osiedla przy wiadukcie;
  • w rejonie przecięcia ulic Prażmowskiego/Słowackiego i Czachowskiego w celu polepszenia obsługi okolicznej szkoły, przychodni oraz zwartej zabudowy mieszkaniowej, które obecnie znajdują się na skraju strefy dojścia.

III. Nie do zaakceptowania jest pomysł na wytyczenie jednostronnego ciągu pieszo-rowerowego na wiadukcie w ulicy Słowackiego. Projektant poruszając się jedynie w granicach opracowania nie przemyślał w jaki sposób ciąg połączyć z już istniejącymi obustronnymi pasami rowerowymi po stronie Glinic oraz w jaki sposób skierować rowerzystów zjeżdżających z wiaduktu w kierunku ulicy Żeromskiego. Budowa wydzielonej, jednostronnej drogi rowerowej na odcinku Czachowskiego – 25 Czerwca nie jest możliwa z powodu braku miejsca po stronie zachodniej ulicy, zaś po stronie wschodniej wiązałaby się z kolejnym przekroczeniem jezdni a przede wszystkim z likwidacją wielu miejsc parkingowych. Nie bez znaczenia jest też konieczność zapewnienie rowerzystom dostępności do lokali usługowych po obu stronach ulicy Słowackiego. Jednostronny ciąg pieszy dyskryminuje również preferowany w śródmieściu transport pieszy i w znaczący sposób wydłuży obecnie bezpośrednie relacje np. na trasie Giserska – Czachowskiego (Prażmowskiego) i tym samym utrudnia dostęp do lokali usługowych, placówek służby zdrowie i oświatowych zlokalizowanych w tym rejonie miasta. 

Z uwagi na powyższe proponujemy dwa alternatywne rozwiązania:

  • przebudowa tunelu pod torami w taki sposób, aby była możliwość pokonania go rowerem (pochylnie);
  • wytyczenie obustronnych pasów rowerowych na wiadukcie z zachowaniem dla pieszych przejścia podziemnego pod torami. 

Radom. Konsultacje trasy NS

IV. Negatywnie opiniujemy pomysł na wytyczenie wydzielonej drogi dla rowerów wzdłuż planowanej drogi odbarczającej tym bardziej, że przewidziano na niej budowę progów zwalniających. Na tym odcinku rowerzyści powinni poruszać się w ruchu ogólnym po jezdni drogi odbarczającej.

V. Zastosowanie 5 wlotu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym wyłącznie dla rowerów uważamy za bardzo dobre rozwiązanie pod warunkiem, że wlot zostanie przesunięty w kierunku ulicy 25 Czerwca. W przeciwnym wypadku rowerzyści poruszający się w kierunku ulicy Czachowskiego zmuszeni będą skręcać pod prąd w ulicę Prażmowskiego. 

VI. Wnosimy, aby równolegle do prowadzonych prac nad trasą N-S powstał projekt:

  • remontu kładki nad Potokiem Północnym w ciągu ulicy Siennej wraz z przystosowaniem go do ruchu rowerów (kierunek N-S <-> os. Nad Potokiem);
  • skrótu rowerowego na ciągu ulic Czachowskiego – Batorego (kierunek N-S <-> os. Żeromskiego);
  • pasów rowerowych na ulicy 25 Czerwca.
11:20, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 53
Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u