Kategorie: Wszystkie | Bezpieczeństwo pieszych
RSS
poniedziałek, 14 listopada 2016

W związku z zakończeniem budowy kładki na Obozisku oraz brakiem możliwości wjazdu na nią z poziomu ulicy Szarych Szeregów zwróciliśmy się do MZDiK z wnioskiem o dobudowanie pochylni. Chcemy umożliwienia przedostania się na drugą stronę nie tylko osobom na wózkach inwalidzkich czy rodzicom z wózkami udającymi się do pobliskiego żłobka. Wnioskujemy, aby pochylnia po stronie południowej miała możliwie prostolinijny przebieg, który umożliwi skorzystanie z niej również rowerzystom. Z kolei po stronie północnej uważamy, że nie ma potrzeba budować pochylni a jedynie chodnik, który jednak nie może być dłuższy niż 200 m. Dzięki czemu zostanie spełniony warunek z Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie:

Dojście do kładek, o którym mowa w ust. 1, powinno być przewidziane jako pochylnia, a wyjątkowo jako schody, gdy warunki terenowe i brak miejsca nie pozwalają na wykonanie pochylni, pod warunkiem że zapewniono osobom niepełnosprawnym możliwość przekroczenia przeszkody w poziomie w odległości nie większej niż 200 m.

Nasz wniosek jest zbieżny z realizacją wygranej w budżecie obywatelskim asfaltowej drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Szarych Szeregów oraz planami miasta dotyczącymi remontu paku Obozisko.

Radom. Kładka nad ul. Szarych Szeregów. Podkład: geoportal.gov.pl

Zdjęcie satelitarne: geoportal.gov.pl

15:07, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 30 października 2016
Magazyn Rowertour po raz trzeci sprawdził jak bardzo przyjazne rowerzystom są polskie miasta. Badanie zostało przeprowadzone poprzez wysłanie ankiet do urzędów miast a zainteresowane organizacje społeczne mogły zweryfikować odpowiedzi urzędników. I całe szczęście, gdyż MZDiK wysłał niepełne dane a dzięki naszej wiedzy skoczyliśmy w rankingu o kilka pozycji do góry. Jednak wysokie miejsce to przede wszystkim wynik zaangażowania Bractwa Rowerowego w budowę udogodnień dla rowerów. Takie projekty ja kontraruch, walka o stosowanie asfaltu zamiast kostki betonowej czy namówienie do wprowadzenia standardów stojaków zaowocowały 6 miejscem. Niestety wszystkiego nie jesteśmy w stanie zrobić. Wart uwagi jest szczególnie punkt dotyczący pozyskanych środków z UE na rozwój infrastruktury rowerowej...

Poniżej wyciąg dotyczący Radomia, z pełnym raportem można zapoznać się kupując najnowszy numer Rowertouru. 
Radom: 40,9 punktów i 6 miejsce , skok o 9 ↑ (15 miejsce w roku 2014)
Liderzy: Gdańsk (55), Toruń (48,3), Wrocław (47,9)
  1. Długość pasów dla rowerów, dróg dla rowerów i ciągów pieszo-rowerowych - Radom: 65 km, punkty: 7,9. Lider: Rzeszów (18,3)
  2. Długość dróg dla rowerów i ciągów pieszo-rowerowych wykonanych z kostki - Radom: 3 km, punkty: 3. Lider: Radom.
  3. Długość ciągów pieszo-rowerowych - Radom: 14,1 km, punktów 2,5. Lider: Gdańsk (3 pkt.)
  4. Długość ulic z pasami dla rowerów- Radom: 1,1 km, punktów 1. Liderzy: Wrocław, Katowice, Częstochowa (3 pkt.)
  5. Długość infrastruktury dla rowerów wybudowanej w okresie 01.01.2014-30.09.2016 - Radom: punktów 0 - MZDiK nie przekazał takich informacji. Liderzy: Rzeszów, Lublin (3 pkt.)
  6. Długość infrastruktury, która zostanie wyremontowana do końca 2016 r. - Radom: punktów 0 - MZDiK nie przekazał takich informacji. Liderzy: Tychy, Gdynia, Ruda Śląska (3 pkt.)
  7. Długość ulic jednokierunkowych z dozwolonym ruchem rowerowym pod prąd - Radom: 14,28 km, punktów 3. Lider: Radom.
  8. Długość dróg w strefach zamieszkania oraz tempo 30 - Radom: 23 km, punktów 5. Liderzy: Gdańsk, Wrocław (6 pkt.)
  9. Przejezdność centrum miasta dla rowerów - Radom: punktów 3. Liderzy: Radom, Gdańsk, Słupsk
  10. Przejezdność z centralnego punktu miasta na jego rogatki nieprzerwaną siecią dróg rowerowych - Radom: punktów 0, Liderzy: Gdańsk, Warszawa, Białystok (3 pkt.)
  11. Stojaki U-kształtne w stosunku do liczby mieszkańców - Radom: punktów 3. Liderzy: m.in. Radom, Gdańsk, Toruń
  12. Rozwiązania jakimi miasto chciało się pochwalić - Radom: punktów 1,5. Liderzy: m.in. Gdańsk, Toruń, Wrocław (3 pkt.)
  13. Standardy obowiązujące przy projektowaniu i budowaniu infrastruktury rowerowej - Radom: punktów 1,5. Lider: Rybnik (3 pkt.)
  14. Działania miękkie Urzędu Miejskiego na rzecz rowerzystów - Radom: punktów 1. Liderzy: m.in. Gdańsk, Wrocław, Olsztyn (3 pkt.)
  15. Pozyskane środki z UE na rozwój infrastruktury rowerowej - Radom: punktów 0. Liderzy: m.in. Gdańsk, Opole, Szczecin (3 pkt.)
  16. Czy istnieją ograniczenia ruchu rowerów w parkach miejskich - Radom: punktów 3. Liderzy: m.in. Radom, Gdańsk, Toruń
  17. Przewóz rowerów środkami komunikacji miejskiej - Radom: punktów 3. Liderzy: m.in. Radom, Gdańsk, Toruń
  18. System roweru publicznego, pomiary ruchu rowerowego, audyt zewnętrzny - Radom: punktów 0. Liderzy: m.in. Gdańsk, Toruń, Słupsk (3 pkt.)

Rowertour - ranking miast. Radom 6 miejsce

12:13, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
środa, 19 października 2016

Czas na finał cyklu wycieczek rowerowych Jazda z miasta! 23 października Salon Rowerowy „Rodex”, „Gazeta Wyborcza” i Bractwo Rowerowe zapraszają na ostatnią w tym roku przejażdżkę – do ośrodka Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Jedlni-Letnisku.

Wyprawa zamykająca cykl będzie krótka. Przyjdzie nam pokonać nieco ponad 35 kilometrów w obie strony. Najwygodniej i najwydajniej będzie się jechało rowerem MTB, krosowym ewentualnie trekingowym. Nie będzie dobrym wyborem rower miejski – ze względu na Wielką Górę (176 m n.p.m.), którą zazwyczaj zdobywamy i wiosną, i jesienią.

Spotykamy się o godz. 10 tuż za mostem na Pacynce, w pobliżu Dąbrowy Kozłowskiej. Dojazd na miejsce zbiórki od skrzyżowania Żółkiewskiego/Zbrowskiego (ze światłami): ul. Energetyków, Stara Wola Gołębiowska do skrzyżowania z ul. Potkańskiego, gdzie skręcamy w lewo. Potkańskiego doprowadzi nas do granic miasta – mostu na Pacynce. Po jego minięciu pilnujemy pierwszego skrętu w prawo, w asfaltową drogę. I to jest miejsce naszego spotykania. O godz. 10.15 rozpoczynamy wycieczkę.

Asfaltową drogą przez Kozłowskie Komorniki dotrzemy do szutru wiodącego do zielonego szlaku pieszego. Jednak na „zielony” nie wjedziemy. Nieco wcześniej odbijemy w lewo, by przedostać się do zielonego szlaku rowerowego prowadzącego na Wielka Górę. Po zdobyciu wzniesienia zjedziemy zeń nieoznakowaną leśną ścieżką do szutru Kozłów-Kieszek. Skierujemy się w stronę tej ostatniej miejscowości.

Po drodze natkniemy się na zielony szlak rowerowy. Skorzystamy z niego. Po około dwóch kilometrach doprowadzi nas on do zielonego szlaku pieszego, a ten do ośrodka RDLP w Jedlni-Letnisku.

W ośrodku czeka nas piknik z pieczeniem kiełbasek i upominkami od Salonu Rowerowego „Rodex”.

Jak zgłosić swoje uczestnictwo w wycieczce? Trzeba wysłać SMS pod numer 7255 o treści RAD(kropka)JAZDA(kropka)imię i nazwisko, np. RAD.JAZDA.Jan Kowalski. Koszt SMS-a to 2,46 zł z VAT.

Po wysłaniu wiadomości otrzymacie państwo SMS zwrotny. Należy go zachować do kontroli podczas wydawania posiłków na mecie. Koniecznie więc zabierzcie na Jazdę z Miasta! telefon komórkowy. Wysłanie jednego SMS-a uprawnia do skorzystania przez jedną osobę z wycieczki i poczęstunku. Można jednak z tego samego numeru telefonu zarejestrować na Jazdę... np. kilku członków rodziny czy kilku znajomych. Na SMS-owe zgłoszenia czekamy do piątku 21 października, do północy.

Przypominamy: sprawdźcie kilka dni przed imprezą, czy wasz rower jest w pełni sprawny! Przed wyjazdem na wycieczkę wrzućcie do plecaka lub sakw łatki, ewentualnie zapasową dętkę i pompkę. Nie zapomnijcie o bidonach z napojami!

Na trasie będą nas wspierać – jak w każdej z tegorocznych edycji – cykliści z klubu Orkan przy radomskim PTTK.

Impreza nie odbędzie się, gdyby padał deszcz. Przełożymy ją wówczas na 30 października.

Powrót z ! odbywa się we własnym zakresie.

Na kolejne Jazdy... zapraszamy w przyszłym roku. Pierwsza – tradycyjnie w kwietniu. 

Radom. Jazda z miasta!

10:52, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
sobota, 08 października 2016

Z pewnym opóźnieniem przedstawimy uwagi naszego stowarzyszenia do koncepcji remontu parku Michałów.

W nawiązaniu do konsultacji planów dotyczących remontu parku Michałów zwracamy się z prośbą o uwzględnienie w projekcie poniższych uwag:

  1. Główna aleja parkowa oprócz funkcji rekreacyjnych pełni również funkcję ciągu komunikacyjnego, w związku z tym zarówno pieszy jak i rowerzysta oczekuje, że będzie to połączenie możliwie najkrótsze. Zaproponowane przez projektanta meandrowanie głównej alejki na wysokości stawu jest niepotrzebne i wydłuży czas przejścia (nasz propozycja przebiegu na czerwono). Nie beznaczenia jest też przejezdność alejki dla samochodów technicznych ZUK;
  2. Podobne oczekiwanie mamy w stosunku do alejki prowadzącej do wejścia na teren Publicznego Gimnazjum nr 8 im. Królowej Jadwigi. Tym bardziej, że jest to szkoła z oddziałami integracyjnymi i nadkładanie drogi przez dzieci niepełnosprawne nie jest wskazane (nasz propozycja przebiegu na czerwono). Nie bez znaczenia jest również umożliwienie dojazdu służbom ratunkowych od południowej strony szkoły;
  3. Wnosimy o umożliwienie wjazdu rowerami na alejki parkowe poprzez podłączenie ich bezpośrednio do jezdni ul. Królowej Jadwigi oraz jezdni ulic wewnętrznych. Wnosimy, aby było to połączenie bezkrawężnikowe i zaniżone do 0 cm (rozwiązanie znane z parku Ustronie);
  4. Wnosimy o likwidację schodów w pobliżu bloku Piastowska 13 prowadzących do park i zastąpienie ich łagodną pochylnią;
  5. Wnosimy o zaprojektowanie wyłukowań (min. 4 m) przy każdym ze skrzyżowań alejek parkowych. Dzięki temu nie będzie przedeptów oraz ułatwi się przejazd samochodów technicznych ZUK oraz służb ratunkowych;
  6. Z uwagi na natężenie ruchu pieszego oraz ze względu na obsługę samochodów technicznych ZUK wnosimy, aby główna aleja miała minimum 4 m szerokości a boczne minimum 3 m;
  7. Wnosimy o wykonanie wszystkich alejek parkowych z masy bitumicznej. Taka nawierzchni pozwoli na wygodne korzystanie z parku rodzicom spacerującym z wózkami, osobom niepełnosprawnym a także najmłodszym użytkownikom poruszającym się na rolkach, deskorolkach czy hulajnogach. Powierzchnia bitumiczna (czarna) jest tańsza od kostki betonowej, łatwiej ją również utrzymać w odpowiednim stanie, gdyż nie przerasta trawą;
  8. Projekt zagospodarowania terenu nie zawiera lokalizacji stojaków dla rowerów. Proponujemy ustawienie po 5 szt. przed każdym z placów zabaw, przy siłowni zewnętrznej, placu do workoutu oraz 2 szt. przy toaletach. Odradzamy ustawianie stojaków przy każdej ławce czy siedziskach, takie rozwiązanie nie sprawdziło się w pozostałych radomskich parkach

Radom. Plan parku Michałów

17:12, bractworowerowe
Link Komentarze (2) »
niedziela, 25 września 2016

Popracowaliśmy chwilę nad rozmieszczeniem stacji, zapraszamy do dyskusji. Temat jest trudny i mocno teoretyczny, na jedną hipotezę mamy 3 inne, równie dobre. Do tego 15 stacji to za mało jak na system dla miasta wielkości Radomia. Dość powiedzieć, że powinien posiadać 10-16 stacji na każdy km², a średnia odległość między stacjami powinna wynosić ok. 300 metrów, zaś „Przewodnik po planowaniu systemu rowerów publicznych” liczy ponad 150 stron (zobacz >>>).
Generalnie stacje powinny być jak najbliżej źródeł i celów podróży jednak np. czy lokalizacja w głębi osiedla, tuż pod jakimś wieżowcem, nie będzie przyczynkiem do dewastacji? Ten problem mamy na Michałowie: czy stawiać stację na Królowej Jadwigi czy na Królewskiej? Do tego warto rozważyć ukształtowanie terenu. Np. na Gołębiowie wielu osobom będzie łatwiej dojść z ul. Skorupki, nawet po schodach, do końcowego przy ul. Struga niż wyjechać uliczkami do tej ulicy (przy okazji zabierając sobie cenne darmowe minuty na kluczenie). Za to stawiając stacje na końcowym autobusów linii 9 teoretycznie włączamy do systemu również część mieszkańców Osiedla Nad Potokiem, stawiając przy Zbrowskiego tracimy jedną "pierzeję", bo tam jest park.

Niebieskie - stacje miejskie (18)
Żółte - potencjalne stacje sponsorskie (3)

Założenia lokalizacji stacji:

  • największe zagęszczenie w śródmieściu - główny generator ruchu;
  • centra największych osiedli;
  • w miarę możliwości przy drogach dla rowerów prowadzących z głównych osiedli do śródmieścia;
  • ze względu na ograniczoną liczbę rezygnacja z włączenia do sytemu osiedli z przewagą zabudowy jednorodzinnej;
  • w miarę rozbudowy systemu kolejne stacje na osiedlach o ekstensywnej zabudowie;
  • lokalizacja na terenach miejskich z wyjątkiem dworca kolejowego (do uzgodnienia z Pocztą Polską);
  • rower publiczny jako uzupełnienie systemu komunikacji miejskiej a nie jako środek rekreacji (stąd brak stacji przy zalewie na Borkach).

09:50, bractworowerowe
Link Komentarze (5) »
środa, 14 września 2016

W związku z planami dotyczącymi uruchomienia sygnalizacji świetlnej przy Domu Pomocy Społecznej "Nad Potokiem" na ul. Struga zwróciliśmy się do MZDiK z wnioskiem o rozbudowę infrastruktury dla rowerów. Wydaje się, że najlepszym pomysłem na rozwiązanie ruchu rowerowego na skrzyżowaniu Struga / 11 Listopada / Olsztyńska będzie poprowadzenie drogi dla rowerów wzdłuż ogrodzenia DPS. Między drzewami jest odpowiednia ilość miejsca, żeby połączyć projektowany przejazd przy nowej sygnalizacji z istniejącą drogą dla rowerów wzdłuż ul. Olszyńskiej. Budowa sygnalizacji jest zbieżna z projektem Bractwa Rowerowego z Budżetu Obywatelskiego dotyczącego budowy drogi dla rowerów wzdłuż ul. Kozienickiej i 11 Listopada. Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku. Poniżej schemat naszej propozycji.

Radom. Struga - 11 Listopada - Olsztyńska

Radom. Struga - 11 Listopada - Olsztyńska

 

15:27, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

W związku z planami przebudowy skrzyżowania Szarych Szeregów / Wernera / Mireckiego oraz budowy drogi dla rowerów wzdłuż ul. Szarych Szeregów zwróciliśmy się do MZDiK z wnioskiem o uwzględnienie ruchu rowerowego na każdym ramieniu w/w skrzyżowania poprzez wyznaczenie przejazdów dla rowerów. Poprosiliśmy również o podłączenie drogi dla rowerów biegnącej po stronie parku Stary Ogród z parkingiem przed galerią Atrium Gama oraz z parkingiem przed Radomskimi Halami Mięsnymi. Poniżej propozycja przebiegu. 

Radom.Szarych Szeregów / Wernera / Mireckiego. Atrium Gama Radomskie Hale Mięsne

09:18, bractworowerowe
Link Komentarze (1) »

Musimy zacząć łączyć w sieć fragmenty istniejących dróg dla rowerów, bez tego trudno będzie mówić o masowości ruchu rowerowego. Czasem na przeszkodzie rozbudowy stają istniejące obiekty, które wydają się nie do pokonania. Wystarczy jednak trochę sprytu i pomyślunku, żeby osiągnąć sukces. Jedną z takich "ścian" jest wiadukt na ul. Warszawskiej. Obecnie, na kierunku Szarych Szeregów - 11 Listopada, nie do pokonania ani rowerem ani wózkiem inwalidzkim. Poniżej nasz propozycja rozwiązania tego problemu wysłana do MZDiK i Prezydenta.

W związku z wygraną w budżecie obywatelskim projektu dotyczącego budowy drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Szarych Szeregów i 11 Listopada wnosimy o rozważenie pod względem technicznym i prawnym możliwości budowy bezkolizyjnego przejazdu dla rowerzystów w świetle wiaduktu pod ul. Warszawską. W naszej ocenie w grę wchodzą dwa rozwiązania: zniesienie schodów i w to miejsce wybudowanie pochylni o odpowiednim spadku, bądź dobudowanie pod wiaduktem drogi dla rowerów niezależnej od ciągu pieszego. W przyszłości, po wybudowaniu drogi dla rowerów na ul. 11 Listopada ciąg ten stanie się bardzo atrakcyjnym na kierunku północ-południe. Jeśli nie będzie możliwości wykonania bezkolizyjnego połączenia wnosimy o rozważenie uruchomienia sygnalizacji świetlnej dla pieszych i rowerzystów w poziomie jezdni ul. Warszawskiej wraz z dwukierunkową drogą dla rowerów wzdłuż łącznicy z ul. 11 Listopada.
Radom. Bezkolizyjnie pod Warszawską

Radom. Bezkolizyjnie pod Warszawską

Radom. Bezkolizyjnie pod Warszawską

Radom. Bezkolizyjnie pod Warszawską



08:32, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 13 września 2016

To będzie przedostatnia Jazda z Miasta! w tym roku. W niedzielę 18 września pojedziemy do Pionek. Na wyprawę zapraszają Salon Rowerowy „Rodex", radomski oddział „Gazety Wyborczej” i Bractwo Rowerowe.

Spotykamy się o godz. 10 tuż za mostem na Pacynce, w pobliżu Dąbrowy Kozłowskiej. By dotrzeć na miejsce zbiórki, trzeba minąć skrzyżowanie Żółkiewskiego – Zbrowskiego (ze światłami), dalej jechać ul. Energetyków i skręcić w prawo w Starą Wolę Gołębiowską. Starą Wolą dojedziemy do skrzyżowania z ul. Potkańskiego, gdzie skręcamy w lewo. Potkańskiego doprowadzi nas do granic miasta – mostu na Pacynce. Po jego minięciu pilnujemy pierwszego skrętu w prawo, w asfaltową drogę. I to jest miejsce naszego spotykania. O godz. 10.15 rozpoczynamy wycieczkę. Do przejechania będziemy mieli około 30 km w jedną stronę.

Asfaltową drogą przez Kozłowskie Komorniki dojedziemy do szutru prowadzącego do zielonego szlaku pieszego. Wjedziemy na szlak po skręcie w lewo. „Zielony” doprowadzi nas do Leśnego Ośrodka Edukacyjnego w Jedlni-Letnisku. Wąską ścieżką przedostaniemy się do trasy Radom – Kozienice, przetniemy ją i żółtym szlakiem rowerowym dotrzemy do Mysich Górek. Po pokonaniu wzniesienia krótki odpoczynek i asfaltowa część wycieczki: Adolfin – Sokoły. W Sokołach na skraju lasu znów kilka minut na złapanie oddechu. Po przerwie tradycyjnie podzielimy się na dwie grupy: tych, co uwielbiają Góry Miłosne (charakter typowy dla wypraw górskich), i tych, co w nich nie gustują. Pierwsi pojadą grzbietem wzniesień, drudzy wzdłuż torów kolejowych w kierunku Pionek. Obie ekipy spotkają się przed restauracją Adria. Stąd ostrożnie i w mniejszych grupach przedostaniemy się przez Pionki do siedziby Nadleśnictwa Kozienice przy ul. Partyzantów. A tam finał wyprawy – z ogniskiem i upominkami od Salonu Rowerowego „Rodex”. Nie zabraknie również prezentów od leśników – m.in. świetnych przewodników po lasach podległych RDLP w Radomiu, które zawsze ma dla uczestników JzM! Lidia Zaczyńska z Nadleśnictwa Kozienice.

Jak zgłosić swoje uczestnictwo w wycieczce? Trzeba wysłać SMS pod numer 7255 o treści RAD(kropka)JAZDA(kropka)imię i nazwisko, np. RAD.JAZDA.Jan Kowalski. Koszt SMS-a to 2,46 zł z VAT.

Po wysłaniu wiadomości otrzymacie państwo SMS zwrotny. Należy go zachować do kontroli podczas wydawania posiłków na mecie. Koniecznie więc zabierzcie na Jazdę z Miasta! telefon komórkowy. Wysłanie jednego SMS-a uprawnia do skorzystania przez jedną osobę z wycieczki i poczęstunku. Można jednak z tego samego numeru telefonu zarejestrować na Jazdę np. kilku członków rodziny czy kilku znajomych. Na SMS-owe zgłoszenia czekamy do piątku, 16 września, do północy.

Przypominamy: sprawdźcie kilka dni przed imprezą, czy Wasz rower jest w pełni sprawny! Przed wyjazdem na wycieczkę wrzućcie do plecaka lub sakw łatki, ewentualnie zapasową dętkę i pompkę. Nie zapomnijcie o bidonach z napojami!

Na trasie będą nas wspierać – jak w każdej z tegorocznych edycji – cykliści z klubu Orkan przy radomskim PTTK.

Impreza nie odbędzie się, gdyby padał deszcz. Przełożymy ją wówczas na 25 września.

Przypominamy, że powrót z JzM! odbywa się we własnym zakresie.

Radom. Jazda z miasta!

20:37, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 11 września 2016

Centrum Handlowe Echo z ul. Żółkiewskiego 4 jest drugim miejscem, gdzie w 2016 roku zostały ustawione prawidłowe stojaki rowerowe w ramach akcji Rowerem na zakupy. Prawidłowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed wejściem ustawiono 8 stojaków w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie w sumie 16 rowerów. Warto dodać, że pierwotnie przed sklepem zamontowane były stojaki wyrwikółki. W imieniu rowerzystów dziękujemy!

Trzy stojaki u-kształtne pojawiły się również przed nową Biedronką na Michałowie oraz jeden przed salonem Fryzjerskim "Pająk" na ul. Curie-Skłodowskiej.

Do tegorocznej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy" przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 36 miejsc parkingowych:
1. Galeria Atrium Gama, ul. Mireckiego 14 - 12 miejsc parkingowych
2. Centrum Handlowe Echo, ul. Żółkiewskiego 4 - 16 miejsc parkingowych
3. Biedronka, ul. Warszawska 98 - 6 miejsc parkingowych
4. Salon fryzjerski Pająk, ul. Curie-Skłodowskiej 6 - 2 miejsca parkingowe

W ciągu pięciu lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 488 miejsca parkingowe oraz 3 stacje naprawy rowerów.

Radom. Centrum Handlowe Echo, ul. Żółkiewskiego

Radom. Centrum Handlowe Echo, ul. Żółkiewskiego

Radom. Biedronka, ul. Warszawska 6

Radom. Pająk Fryzjer, ul. Curie-Skłodowskiej 6

18:11, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
środa, 31 sierpnia 2016

Galeria Atrium Gama z ul. Mireckiego 14 jest pierwszym miejscem, gdzie w 2016 roku zostały ustawione prawidłowe stojaki rowerowe w ramach akcji Rowerem na zakupy. Prawidłowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed każdym z wejść ustawiono po 3 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie w sumie 12 rowerów. Warto dodać, że przed sklepem zamontowano również stację naprawy rowerów wyposażaną w pompkę oraz zestaw kluczy. W imieniu rowerzystów dziękujemy!

W ciągu pięciu lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 464 miejsca parkingowe oraz 3 stacje naprawy rowerów.
Radom. Galeria Atrium Gama, ul. Mireckiego

Radom. Galeria Atrium Gama, ul. Mireckiego
Radom. Galeria Atrium Gama, ul. Mireckiego

20:04, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
piątek, 05 sierpnia 2016

Ślepa ulica Łowicka na Borkach dzięki Radomskiemu Programowi drogowemu niedługo zyska asfaltową nawierzchnię. To doskonała okazja do budowy krótkiego, bo tylko 15 m łącznika rowerowego z parkingiem przed cmentarzem na ul. Limanowskiego. Projekt co prawda już jest gotowy, ale taka zmiana nie powinna być kłopotliwa. Wystarczy przysłowiowa taczka asfaltu, kilka krawężników, 6 słupków i jedna tabliczka T-22 "Nie dotyczy rowerów".

Wkrótce, dzięki Programowi większość gruntowych do tej pory ulic będzie utwardzonych, wiele z nich to ślepe boczne uliczki, które jednak są przejezdne rowerem i stanowią dogodne skróty pozwalające omijać skrzyżowania o dużym natężeniu ruchu. Mamy już pozytywny przykład z niedawno oddanej ul. Mącznej, która kończy się mostkiem niedostępnym dla samochodów a gdzie Zarząd Dróg zawiesił tabliczkę T-22 "Nie dotyczy rowerów" pod znakiem D-4a "Droga bez przejazdu". Liczymy na więcej takich tanich i efektywnych udogodnień - np. na ulicy Różanej czy Podhalańskiej.

Radom, Borki, ul. Łowicka. Łącznik rowerowy

Radom, Borki, ul. Łowicka. Łącznik rowerowy

Radom, Borki, ul. Mączna. Łącznik rowerowyul. Mączna
Źródło: Facebook Radomski Program Drogowy

09:53, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
środa, 03 sierpnia 2016

Wracamy do pomysłu dotyczącego budowy drogi dla rowerów łączącej osiedle Południe z dworcem kolejowym (zobacz >>>)

Na naszą prośbę Prezydent Konrad Frysztak zobowiązał Wydział Inwestycji Urzędu Miejskiego w Radomiu do wysłania pisma do PKP S.A. dotyczącego propozycji budowy drogi dla rowerów od ul. Młodzianowskiej do dworca kolejowego w Radomiu na terenie należącym do PKP. Poniżej przedstawimy najistotniejszy fragment odpowiedzi kolejarzy. Najważniejsze, że nie powiedzieli przysłowiowego „Nie”. Równie ważne jest to, że opłata jednorazowa za trwałe zajęcie gruntu dla tej inwestycji (750 m) nie przekroczyłaby sumy 150 tys. zł. Teraz piłka jest po stronie Urzędu Miejskiego, jeśli jako miasto jesteśmy zainteresowani tą inwestycją – a powinniśmy – to oczekujemy przygotowania wstępnego projektu.

W nawiązaniu do pisma znak: In.1.7011.3.9.2016.LW z dnia 27.06.2016 r. w sprawie propozycji budowy drogi rowerowej od ul. Młodzianowskiej do dworca kolejowego w Radomiu, PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie informuje, iż zajęcie stanowiska w sprawie lokalizacji inwestycji na działkach będących własnością PKP S.A. będzie możliwe po przedstawieniu:

  • Projektu inwestycji sporządzonego na mapie sytuacyjno-wysokościowej z naniesionymi numerami działek oraz ich granicami;

W przypadku, jeśli inwestycja zlokalizowana będzie na działce stanowiącej teren zamknięty w myśl Decyzji Nr 3 Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 24 marca 2014 r. w sprawie ustalenia terenów, przez które przebiegają linie kolejowe, jako terenów zamkniętych dodatkowo należy przedstawić opinii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku-Kamiennej (ul. Rejowska 29, 26-110 Skarżysko-Kamienna).

Jednocześnie, PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie informuje, iż zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie będzie możliwe po przedłożeniu oświadczenia Inwestora o poniesieniu jednorazowej opłaty z tytułu trwałego zajęcia gruntu PKP S.A. w związku z lokalizacją drogi rowerowej, określonej wg stawki dla terenu miejskiego: 100,00 zł/m² + VAT (przy szerokości urządzenia powyżej 1 m).

Radom. Droga dla rowerów osiedla Południe - dworzec kolejowy

13:08, bractworowerowe
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 25 lipca 2016

Poniżej pismo wysłane do MZDiK w sprawie zmian na ul. Młodzianowskiej

W związku z tym, że mieliśmy wcześniej możliwości zapoznania się ze zmianami projektowymi dotyczącymi budowy ronda pod wiaduktem na ul. Młodzianowskiej niniejszym chcemy złożyć propozycję budowy łącznika rowerowego. Według obecnego projektu ruch rowerowy z osiedla Ustronie będzie kierowany kładką w stronę ul. Wierzbickiej poprzez ciąg pieszo-rowerowy na ul. Tartacznej. Projektant nie umożliwił dotarcia rowerem poprzez wiadukt w ul. Młodzianowskiej w kierunku centrum Radomia. Zmuszanie rowerzystów do nadkładania blisko 3 km, jazdy niebezpieczną ul. Wierzbicką a później niepełną infrastrukturą na ul. 1905 Roku w celu dotarcia do pasów dla rowerów na ul. Kościuszki stoi w sprzeczności z kształtowaniem dogodnych tras rowerowych. Ten błąd projektowy proponujemy po części zniwelować poprzez budowę ok 100 m odcinka asfaltowej drogi dla rowerów wzdłuż najazdu na kładkę i włączenia jej w rondo pod wiaduktem (wizualizacja w załączeniu). Dzięki temu rowerzyści korzystając z dróg odbarczających oraz tych w  Stefie Łucznik dojadą do ul. 1905 Roku a dalej poprzez pasy dla rowerów na ul. Kościuszki do śródmieścia. Włączenie drogi dla rowerów w rondo to rozwiązanie, które zostanie przez Państwa wdrożone na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym im. Kisielewskiego w ramach Budżetu Obywatelskiego 2017.

Radom. Wiadukt w ul. Młodzianowskiej

Radom. Wiadukt w ul. Młodzianowskiej

08:28, bractworowerowe
Link Komentarze (4) »
piątek, 15 lipca 2016

Poniżej przedstawiamy pismo wysłane do Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego w Radomiu w sprawie parku Planty. Zamieszczamy również odpowiedź Urzędu.

W nawiązaniu upublicznieniem planów dotyczących remontu parku Planty (zobacz >>>) zwracamy się z prośbą o przeniesienie przejścia znajdującego się po północnej stronie skrzyżowania Kościuszki / Planty w oś głównej alei parkowej. Zaproponowane obecnie rozwiązania polegające na przeznaczeniu 3 ukośnych alejek wyłącznie dla rowerzystów dyskryminują ruch pieszych, który w parku powinien mieć priorytet. Ponadto wnosimy o połączenie w jeden ciąg pasów rowerowych na ul. Kościuszki z drogą dla rowerów biegnącą z kierunku ul. 1905 Roku oraz o doprowadzenie ciągu rowerowego biegnącego wzdłuż głównej alei parkowej do ul. Traugutta. Propozycje rozwiązań poniżej.
Prosimy również o nie wydzielanie na alejce parkowej części przeznaczonej dla rowerzystów linią poziomą P-1 i P-2 a jedynie o zaznaczenie kierunku ich ruchu za pomocą znaku poziomego P-27.
Jednocześnie zwracamy uwagę, że na etapie tworzenia projektu nie był on konsultowany ze środowiskiem rowerzystów. Obowiązek taki wynika z Zarządzenia nr 4996/2014 Prezydenta Miasta Radomia z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie tworzenia na terenie miasta Radomia korzystnych warunków dla promocji mobilności aktywnej i rozwoju komunikacji rowerowej.

Radom. Park Planty. Osiedle Planty

Radom. Park Planty. Osiedle Planty

 

Odpowiedź Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego w Radomiu:

W nawiązaniu do otrzymanego e-maila z dnia 4 lipca 2016 roku w sprawie j/w uprzejmie informuję co następuje:

  1. Przeniesienie przejścia znajdującego się po północnej stronie skrzyżowania ul. Kościuszki i Planty w osi głównej alei parkowej wymaga zgody zarządcy drogi i stanowiska projektanta. W przypadku pozytywnego stanowiska niniejszą korektę można rozważyć w trakcie realizacji zadania.
  2. Przyjmujemy Państwa uwagę dotyczącą 3 ukośnych alejek i deklarujemy możliwość ich poszerzenia w trakcie realizacji robót również dla ruchu pieszego.
  3. Oznakowanie poziome alejki parkowej zostanie również poddane odrębnej analizie, a ewentualne zasadne korekty oznakowania są możliwe w trakcie realizacji prac.
  4. Zgodnie ze stanowiskiem zarządcy drogi dodatkowy przejazd rowerowy na odcinku ul. Traugutta na wysokości parku spowodowałyby zagrożenie bezpieczeństwa ze względu na istniejący na tym odcinku pas lewoskrętu oraz zatokę autobusową. Ponadto nadmieniam, że ul. Traugutta planowana jest do kompleksowej przebudowy w związku z realizacją projektu Wodociągów Miejskich, co wymagało będzie wykonania odrębnej dokumentacji projektowej i nowej organizacji ruchu w tym rejonie.

Jednocześnie informuję, że zadanie związane z przebudową głównej alejki parkowej w Parku Planty zostało wprowadzone do budżetu gminy pod koniec l półrocza bieżącego roku dzięki uzyskanym oszczędnościom na innych zadaniach, co z uwagi na bardzo krótki czas przygotowania i realizacji inwestycji wymagało bardzo pilnych działań umożliwiających wykonanie robót w bieżącym roku. Za powstałe niedogodności przepraszamy i deklarujemy pełną współpracę w tym zakresie.

08:17, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 54
Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u