Kategorie: Wszystkie | Bezpieczeństwo pieszych
RSS
środa, 13 czerwca 2018

Rezerwat Królewskie Źródła to cel najbliższej „Jazdy z miasta!” zaplanowanej na 17 czerwca. I choć do przejechania będzie ponad 30 km w jedna stronę, to uroda tego miejsca na pewno zrekompensuje trudy wyprawy.

Wycieczka do Królewskich Źródeł jest najdłuższa w całym naszym cyklu. W obie strony przyjdzie przejechać każdemu z uczestników ponad 70 km. Trzeba pamiętać, iż końcowa część trasy jest piaszczysta a więc niełatwa do pokonania. Nie można także zapomnieć o temperaturach z ostatnich dni. Podsumowując – łatwo nie będzie ale… przyjemnie na pewno.

Spotykamy się o godz. 10 w pobliżu Dąbrowy Kozłowskiej. By dotrzeć na miejsce zbiórki, trzeba się dostać na ul. Zbrowskiego i minąć skrzyżowanie z Żółkiewskiego (ze światłami), dalej jechać ul. Energetyków i skręcić w prawo, w Starą Wolę Gołębiowską. Starą Wolą dotrzemy aż do skrzyżowania z ul. Potkańskiego, gdzie skręcamy w lewo. Potkańskiego doprowadzi nas do granic miasta – mostu na Pacynce. Zaraz za mostem jest lekki podjazd, a za nim skrzyżowanie z drogą asfaltową. Skręcamy na nim w prawo. I to miejsce naszego spotkania. Czekamy kwadrans, o godz. 10.15 ruszamy.

Pojedziemy w stronę tartaku. Przy nim skręcimy w prawo. Asfaltową drogą dotrzemy do szutru, który pokrywa się z zielonym szlakiem pieszym. Skręcimy w lewo i „zielony” poprowadzi nas do Leśnego Ośrodka Edukacyjnego w Jedlni-Letnisku. Następnie przetniemy trasę Radom–Kozienice i przez Kolonkę żółtym szlakiem rowerowym dotrzemy do Mysich Górek. Po pokonaniu wzniesienia przedostaniemy się do asfaltowej, rzadko uczęszczanej przez auta drogi Adolfin–Sokoły. W Sokołach odpoczynek. Potem szutrem przy ogródkach działkowych dotrzemy do Pionek. Ulicą Partyzantów pojedziemy w pobliże byłego skansenu kolejki wąskotorowej. Tam przesiadka na czarny szlak rowerowy prowadzący do samych Królewskich Źródeł.

Na polanie przed rezerwatem jak zwykle ognisko i upominki od sponsora – Salonu Rowerowego „Rodex”.

Na trasie będą nas wspierać cykliści z klubu Orkan przy radomskim PTTK.

Kilka dni przed wycieczką sprawdźcie, czy wasz rower jest w pełni sprawny.

Przypominamy, by wziąć na wyprawę przynajmniej jeden bidon z sokiem, napojem izotonicznym lub niegazowaną wodą mineralną. Każdy obowiązkowo powinien mieć łatki albo zapasową dętkę i pompkę.

Na tą wycieczkę absolutnie odradzamy zabieranie na dzieci, odradzamy również jazdę na rowerach, w których nie ma możliwości doboru przełożeń, czyli mówiąc prościej – nie ma przerzutek.

Jak zgłosić swoje uczestnictwo w wycieczce? Trzeba je wysłać na adres jazdazmiasta@radom.agora.pl, w tytule wpisując Jazda z miasta!, a w treści podając imię i nazwisko uczestnika. Na zgłoszenia czekamy do piątku 15 maja do północy.

Przypominamy, iż powrót z wycieczki odbywa się na własną rękę.

„Jazda z miasta!” nie odbędzie się, jeżeli będzie padał deszcz. Przełożymy ją o tydzień, na 24 czerwca.

Radom. Jazda z miasta

08:24, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 04 czerwca 2018

W Gazecie Wyborczej ukazała się informacja dotycząca planów budowy sygnalizacji świetlnej przy przejściu obok kościoła na ul. Kozienickiej (zobacz >>>). W związku z tym, nasze stowarzyszenie zwróciło się z wnioskiem do MZDiK dotyczącym wyznaczenie wzdłuż przejścia przejazdu dla rowerów oraz o budową asfaltowego łącznika dla rowerów od ul. Królikowskiego do istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kozienickiej. Poprosiliśmy o wdrożenie podobnych rozwiązań jakie zarząd dróg wprowadził w trakcie budowy sygnalizacji świetlnej przy przejściu Młodzianowska / Sedlaka czy Struga / 11 Listopada. 

Radom. Kozienicka - Królikowskiego

11:30, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 31 maja 2018

Po remoncie sklep Biedronka na ulicy Zbrowskiego wzbogacił się o prawidłowe stojaki rowerowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed sklepem ustawiono 4 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie 8 jednośladów.

Tym samy portugalska sieć po raz kolejny włączyła się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy". W imieniu swoim i rowerzystów dziękujemy! 

W 2018 roku do akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 56 miejsc parkingowych: 
1. Sklep Aldi, ul. Mireckiego 10 - 10 miejsc parkingowych 
2. Sklep Biedronka, ul. Czarnoleska 9 - 8 miejsc parkingowych 
3. Sklep Aldi, ul. Żółkiewskiego 8 - 10 miejsc parkingowych 
4. Galeria Nad Potokiem, ul. Struga - 20 miejsc parkingowych 
5. Bank Pekao, ul. Kościuszki 2 - 4 miejsca parkingowe
6. Sklep Biedronka, ul. Zbrowskiego 95 - 8 miejsc parkingowych 

W ciągu siedmiu lat trwania wspólnej akcji rowerzyści w Radomiu zyskali już 578 miejsc parkingowych!

Radom. Rowerem na zakupy. Biedronka nad Potokiem

Radom. Rowerem na zakupy. Biedronka nad Potokiem

Radom. Rowerem na zakupy. Biedronka nad Potokiem

15:14, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
piątek, 25 maja 2018

W czerwcu rusza głosowanie na projekty zgłoszone do budżetu. Poniżej przestawiamy ocenę naszych propozycji dokonaną przez jednostki miejskie. Niestety tylko 4 z 12 naszych propozycji znajdziecie na karcie do głosowania. 

1. Ścieżka rowerowa na Kapturze: ocena negatywna, koszt wykonania znacząco przekracza dostępny budżet

Wniosek:
budowa mostu nad rzeką Mleczną łączącego ul. Mokrą (dzielnica Kaptur) z drogą dla rowerów wzdłuż ul. Szarych Szeregów oraz z przyszłym ciągiem wzdłuż Potoku Północnego.

Opinie:
MZDiK - inwestycja wieloletnia obejmująca wykonanie projektu i roboty budowlane. Działka Nr 3 nie jest w zarządzaniu MZDiK. Koszt - ok. 1 200 000 zł.
Wodociągi - brak kolizji projektu z realizowanymi przez Spółkę Wodociągi Miejskie inwestycjami.


Radom. Budżet obywatelski 2019

Źródło zdjęcia: Geoportal

2. Ścieżka rowerowa na Gołębiowie: ocena pozytywna

Wniosek:
budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Zbrowskiego na odcinku od ul. Piwnika-Ponurego do ul. Żółkiewskiego. 

Opinie:
MZDiK - wybudowanie w/w fragmentu ścieżki rowerowej połączy w sposób bezpieczny dwie istniejące ścieżki rowerowe. Zrealizowanie możliwe po wykonaniu przez Wodociągi Miejskie robót dot. unijnego programu modernizacji infrastruktury technicznej.
Wodociągi - kolizja z planowanymi inwestycjami w ramach projektu unijnego POiŚ, zadanie 3.1.5. pod nazwą „Modernizacja sieci z rozdziałem kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ulicy Zbrowskiego (od ulicy Piwnika do ulicy Orląt Lwowskich)”. Powodem projektowanej przebudowy i budowy jest zły stan techniczny kanałów. Planowany termin realizacji inwestycji to lata 2019-2022.

3. Ścieżka rowerowa na Glinicach: ocena pozytywna po wprowadzeniu zmian

Wniosek:
budowa dwóch łączników rowerowych na ślepych ulicach Janowieckiej i Szczecińskiej 

Opinie:
MZDiK - istnieje możliwość budowy.
Wodociągi – kolizja z planowanymi inwestycjami dotyczy jednego z dwóch wspomnianych we wniosku odcinków tj. Odrodzenia - Szczecińska. Kolizja z planowanymi inwestycjami w ramach projektu unijnego POiŚ, zadanie 2.1.14. pod nazwą „Modernizacja sieci wod.-kan. w ulicy Ciemnej, Jasnej, Kalińskiego i Szczecińskiej. Powodem projektowanej przebudowy i budowy jest zły stan techniczny infrastruktury oraz rozdział ścieków sanitarnych i deszczowych poprzez wybudowanie odrębnych kanałów sanitarnego i deszczowego. Planowany termin realizacji inwestycji to lata 2019-2022. Brak kolizji dla budowy odcinka ścieżki rowerowej przy ul. Odrodzenia - ul. Janowiecka. Wydzielenie z tego wniosku propozycji budowy odcinka ul. Odrodzenia - ul. Janowiecka celem uzyskania braku przeciwskazań do realizacji tego zadania. Kompetencje co do realizacji po stronie MZDiK.

4. Ścieżka rowerowa Grzecznarowskiego - Broni: ocena pozytywna

Wniosek:
budowa drogi dla rowerów wzdłuż placu Ołdakowskiego


Opinie:
MZDiK 
- działki Nr 3/130 i 2/5 nie są w zarządzaniu MZDiK. Terenem zarządza Wydział Inwestycji Urzędu Miejskiego.
Wodociągi - brak kolizji projektu z realizowanymi przez Spółkę Wodociągi Miejskie inwestycjami. 
Wydział Inwestycji - wydział informuje, że nie jest zarządcą przedmiotowego terenu. Wydział potwierdza natomiast celowość realizacji projektu poprzez MZDiK jako odpowiedzialnego za budowę sieci ścieżek rowerowych w mieście.
Wydział Zarządzania Nieruchomościami - działki nr 2/5 oraz 34 stanowią własność Gminy Miasta Radomia. Działka nr 3/130 stanowi własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym Gminy Miasta Radomia. Działka nr 34 stanowi własność Skarbu Państwa. Działki nr 32 i 34 stanowią drogi publiczne i w kwestii możliwości przeprowadzenia inwestycji niezbędne jest stanowisko Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.


Źródło zdjęcia: Geoportal

5. Ścieżka rowerowa na Zamłyniu: ocena negatywna

Wniosek:
budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Okulickiego od bulwarów rzeki Mlecznej do drogi dla rowerów na ul. Głównej. 

Opinie:
MZDiK - ulica Okulickiego na odcinku od Bulwarów nad rz. Mleczną do ul. Głównej nie posiada wystarczającej szerokości chodnika na wbudowanie ścieżki rowerowej szer. 2,0 m. Na wysokości działki nr.47 z uwagi na zatokę autobusową brak jest możliwości wybudowania ścieżki rowerowej ( odcinek około 50m). Na skrzyżowaniu z ulicą Główną należy pozyskać teren pod proponowana budowę. Należy wykonać projekt przebudowy chodnika.
Wodociągi - kolizja z planowanymi inwestycjami w ramach projektu unijnego POiŚ, zadanie 4.3.2. pod nazwą „Modernizacja sieci z rozdziałem kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ulicy Okulickiego”. Powodem projektowanej przebudowy i budowy jest zły stan techniczny kanałów oraz nieuporządkowany odbiór ścieków sanitarnych i deszczowych z posesji powodujący ich wzajemne mieszanie. Planowany termin realizacji inwestycji to lata 2019-2022.

6. Ścieżka rowerowa na Borkach: ocena negatywna

Wniosek:
budowa drogi dla rowerów wzdłuż rzeki Mlecznej na odcinku od drogi dla rowerów na ul. Maratońskiej do drogi dla rowerów wokół zlewu na Borkach.  

Opinie:
MOSiR - Wodociągi Miejskie w Radomiu przystępują w tym roku do realizacji inwestycji związanej z rewitalizacją zbiornika na Borkach obejmującą min. oczyszczanie stawów kolmotacyjnych oraz remont tamy. W związku z powyższym następuje kolizja pomiędzy w/w inwestycją a propozycją zawartą we wniosku. W związku z powyższym MOSiR negatywnie opiniuje realizację budowy ścieżek w roku 2019 r.
Wodociągi - kolizja z planowanymi inwestycjami w ramach projektu unijnego LIFE – pod nazwą „Adaptacja istniejącego zbiornika Borki i stawów kolmatacyjnych do zmian klimatu”. Planowana inwestycja zakłada przebudowę zapory na zbiorniku Borki wraz z budową przepławki dla ryb. Planowany termin realizacji inwestycji 2018-2019. Wymagane uzgodnienia przy projekcie planowanej ścieżki rowerowej.
Wydział Zarządzania Nieruchomościami - działki nr 3/1, 25/1, 4/5, 205 (obręb 0061, arkusz 68, 66) nie stanowią własności Skarbu Państwa, Gminy Miasta Radomia oraz miasta na prawach powiatu - Radom.

7. Ścieżka rowerowa na Plantach: ocena negatywna

Wniosek:
przywrócenie przejścia dla pieszych w osi parku Planty na u. Kościuszki z budową przejazdu dla rowerów wraz z połączeniem pasów dla rowerów w jezdni z istniejącą drogą dla rowerów. 

Opinie:
MZDiK - negatywna opinia spowodowana jest zbyt małą szerokością pasa drogowego, która uniemożliwia dobudowanie ścieżek rowerowych na przedmiotowym odcinku. Przeniesienie przejścia dla pieszych i wykonanie przejazdu dla rowerów w osi parku „Planty” również jest niemożliwe. Obecnie w rejonie skrzyżowania ulic: Kościuszki/ Planty zamontowane są bariery segmentowe U-12, a przejścia dla pieszych są wykonane z przesunięciem osiowym. Rozwiązania te zastosowane są w celu podniesienia bezpieczeństwa ( uniemożliwienie przebiegania przez przejście dla pieszych), i sprawdziły się przez cały okres użytkowania. Sugerowana zmiana lokalizacji i wykonanie przejazdu dla rowerzystów zmniejszyłoby bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Wodociągi - brak kolizji projektu z realizowanymi przez Spółkę Wodociągi Miejskie inwestycjami.

Radom. Budżet obywatelski 2019

Źródło zdjęcia: Geoportal


8. Ścieżka rowerowa na Południu: ocena negatywna

Wniosek:
budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Wierzbickiej od istniejącej infrastruktury wokół osiedla Południe do ul. Starowiejskiej

Opinie:
MZDiK - brak możliwości. Brak własności gruntu (dz. nr: 129/10, Lidl )
Wodociągi - brak kolizji projektu z realizowanymi przez Spółkę Wodociągi Miejskie inwestycjami.

9. Ścieżka rowerowa na Józefowie: ocena pozytywna po wprowadzeniu zmian

Wniosek:
budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Aleksandrowicza od istniejącej infrastruktury na ul. Mieszka I do szpitala wojewódzkiego. 

Opinie:
MZDiK - proponowana ścieżka rowerowa umożliwi bezpieczny dojazd rowerem do szpitala. Projekt spełnia kryteria Budżetu Obywatelskiego 2019. Dodatkowo zalecana przebudowa chodnika na przedmiotowym odcinku. Koszt - 350 000 zł.
Wodociągi - brak kolizji projektu z realizowanymi przez Spółkę Wodociągi Miejskie inwestycjami.


10. Ścieżka rowerowa na Ustroniu: ocena negatywna

Wniosek:
budowa drogi dla rowerów wzdłuż Potoku Południowego jako kontynuacji istniejącej infrastruktury w Parku Ustronie do al. Grzecznarowskiego. 


Opinie:
MZDiK - ten projekt nie jest w zakresie działania MZDiK.
Wydział Zarządzania Nieruchomościami - działki stanowią własność Gminy Miasta Radomia w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni Mieszkaniowej Ustronie.
Wodociągi - brak kolizji projektu z realizowanymi przez Spółkę Wodociągi Miejskie inwestycjami.

11. Rowerem pod wiaduktem na Warszawskiej: ocena negatywna

Wniosek:
budowa przejazdu dla rowerów pod ul. Warszawską od ciągu pieszo-rowerowego na ul. szarych Szeregów. Projekt komplementarny z projektem nr 12. wraz z drogą dla rowerów wzdłuż ul. 11 Listopada do istniejącej infrastruktury na ul. Chrobrego. 


Opinie:
MZDiK - brak możliwości technicznych ze względu na układ konstrukcyjny wiaduktu. Ponadto konieczność rozbiórki istniejących schodów oraz montaż pochylni).
Wodociągi - brak kolizji projektu z realizowanymi przez Spółkę Wodociągi Miejskie inwestycjami.

Radom. Budżet obywatelski 2019

Źródło zdjęcia: Geoportal

12. Ścieżka rowerowa na XV-leciu: ocena negatywna

Wniosek:
budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. 11 Listopada do istniejącej infrastruktury na ul. Warszawskiej do istniejącej infrastruktury na ul. Chrobrego. 

Opinie:
MZDiK - Działka Nr 5/82, obr. 0040, ark. 31 nie jest w zarządzaniu MZDiK, właściciel działki wspólnota mieszkaniowa, klasoużytek - B. Koszt - ok. 450 000 zł.
Wodociągi - brak kolizji projektu z realizowanymi przez Spółkę Wodociągi Miejskie inwestycjami.

11:32, bractworowerowe
Link Komentarze (3) »

Mieszkaniec Radomia przysłał nam odpowiedzi na pytania jakie zadał MZDiK, pytania dotyczyły projektów budowlanych dróg dla rowerów. Z przesłanego materiału wynika, że Zarząd posiada  11 gotowych dokumentacji na budowę dróg dla rowerów o łącznej długości 7 km. W sumie wydano na nie około 280 tysięcy złotych. Z pewnym niedowierzaniem przeczytaliśmy, że miasto nie jest w posiadaniu dokumentacji na budowę przedłużenia bulwarów Mlecznej do ul. Maratońskiej. Sytuacja jest o tyle dziwna, że wg zapowiedzi, ta długo oczekiwana inwestycja ma być zrealizowana jeszcze w tym roku.

[…]Na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej proszę o udzielenie odpowiedzi:

I. Kiedy wygasają ważności projektów budowlanych i dokumentacji projektowej dla poniższych inwestycji? Proszę o podanie dnia, miesiąca oraz roku:

1. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Ludowej (Świętego Brata Alberta) na odcinku Młodzianowska - Staroopatowska

Odpowiedź MZDiK:
Zgłoszenie zamiaru wykonania robót nie wymagających pozwolenia na budowę dla zadania pn: „Przebudowa drogi gminnej - ul. Św. Alberta, w zakresie budowy drogi dla rowerów, chodnika i zieleńca, bez naruszania krawężnika, ważne jest do 08.01.2021 r. Zadanie realizowane było na podstawie opracowanej dokumentacji pn: „Przebudowa ulicy Armii Ludowej”.

2. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż obwodnicy południowej na odcinku Armii Ludowej (Świętego Brata Alberta) - Wiejska

Odpowiedź MZDiK:
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn: „Rozbudowa drogi publicznej - powiatowej - ulicy Jacka Kuronia o ścieżkę rowerową z oświetleniem, na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Św. Brata Alberta w Radomiu”, jest ważna bezterminowo.

3. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wyścigowej na odcinku Armii Krajowej - Jana Pawła II
4. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jana Pawła II na odcinku Wyścigowa - rondo Dmowskiego
6. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wapiennej na odcinku Wolanowska - granica miasta Radom
7. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Przytyckiej na odcinku Uniwersytecka - granica miasta Radom

Odpowiedź MZDiK:
Ponieważ realizacja przedmiotowych inwestycji nie została ujęta w planie budżetu Miasta Radomia na 2018 r., zgłoszenia zamiaru wykonania robót nie wymagających uzyskania pozwolenia na ich budowę nie zostały złożone. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę, zgodnie z ustawą Prawo budowlane art. 30 ust. 5b, ważne jest trzy lata od terminu ujętego w zgłoszeniu. Warunki i uzgodnienia, stanowiące integralną część tych dokumentacji, nie tracą ważności i ze zgłoszeniem można wystąpić w późniejszym terminie, a przed ich wygaśnięciem. Pozwoli to na przedłużenie ważności dokumentacji i realizację inwestycji w latach następnych.

5. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Żółkiewskiego na odcinku rondo NSZ - Mieszka I / Chrobrego

Odpowiedź MZDiK:
Ponieważ realizacja przedmiotowej inwestycji nie została ujęta w planie budżetu Miasta Radomia na 2018 r., zgłoszenia zamiaru wykonania robót nie wymagających uzyskania pozwolenia na ich budowę nie zostały złożone. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę, zgodnie z ustawą Prawo budowlane art.30 ust.5b, ważne jest trzy lata od terminu ujętego w zgłoszeniu. Warunki i uzgodnienia, stanowiące integralną część tych dokumentacji, nie tracą ważności i ze zgłoszeniem można wystąpić w późniejszym terminie, a przed ich wygaśnięciem. Pozwoli to na przedłużenie ważności dokumentacji i realizację inwestycji w następnych latach.

8. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. 11 Listopada na odcinku Zbrowskiego - Chrobrego

Odpowiedź MZDiK:
Ponieważ realizacja przedmiotowej inwestycji nie została ujęta w planie budżetu Miasta Radomia na 2018 r., zgłoszenia zamiaru wykonania robót nie wymagających uzyskania pozwolenia na ich budowę nie zostały złożone. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę, zgodnie z ustawą Prawo budowlane art. 30 ust. 5b, ważne jest trzy lata od terminu ujętego w zgłoszeniu. Warunki i uzgodnienia, stanowiące integralną część tych dokumentacji, nie tracą ważności i ze zgłoszeniem można wystąpić w późniejszym terminie, a przed ich wygaśnięciem. Pozwoli to na przedłużenie ważności dokumentacji i realizację inwestycji w latach następnych.

9. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Szarych Szeregów na odcinku Warszawska - Wernera
10. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Kozienickiej na odcinku - Struga

Odpowiedź MZDiK:
Dokumentacje projektowe zostały przekazane w celu realizacji inwestycji.

11. Budowy ścieżki rowerowej wzdłuż rzeki Mlecznej na odcinku od istniejących bulwarów do ul. Maratońskiej

Odpowiedź MZDiK:
MZDiK nie posiada dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż rzeki Mlecznej, na odcinku od istniejących bulwarów do ul. Maratońskiej”.

12. Budowy łącznika rowerowego pomiędzy ul. Żeromskiego a ul. Batorego

Odpowiedź MZDiK:
Zgłoszenie zamiaru wykonania robót nie wymagających pozwolenia na budowę dla budowy łącznika rowerowego pomiędzy ul. Żeromskiego a ul. Batorego, w ramach zadania pn: „Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Żeromskiego z ul. Czachowskiego - w ramach zadania budżetowego: „Bezpieczny chodnik i ścieżka rowerowa do dworca” - Budżet Obywatelski”, ważne jest do 26.06.2020 r.

II. Proszę o podanie kosztów sporządzenia dokumentacji budowlanych dla poszczególnych inwestycji wymienionych w punkcie I.

Odpowiedź MZDiK:

  •  koszt wykonania dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Przebudowa ulicy Armii Ludowej”, to 40.590 zł brutto;
  • koszt wykonania dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Rozbudowa drogi publicznej - powiatowej - ulicy Jacka Kuronia o ścieżkę rowerową z oświetleniem, na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Św. Brata Alberta w Radomiu”, to 19.988 zł brutto;
  • koszt wykonania dokumentacji projektowych dla inwestycji pn: „Przebudowa dróg - ulic: Jana Pawła II, Wyścigowej, Wapiennej, Przytyckiej, w zakresie budowy drogi dla rowerów i przebudowy chodnika”, w ramach zadania pn.: „Usprawnienia ruchu rowerowego”, to 95.448 zł brutto;
  • koszt wykonania dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Przebudowa drogi - ulicy: Żółkiewskiego, w zakresie budowy drogi dla rowerów i przebudowy chodnika”, to 29.520 zł brutto;
  • koszt wykonania dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Przebudowa chodnika na ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ulicy 11 Listopada, na odcinku od ul. Zbrowskiego do ul. Chrobrego w Radomiu”, to 25.219,43 zł brutto;
  • koszt wykonania dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Ścieżka rowerowa w ciągu ulicy Szarych Szeregów (na odcinku od mostku na wysokości ulicy Rodziny Winczewskich do ulicy Warszawskiej) - wykonanie dokumentacji projektowej, to 27.060 zł brutto;
  • koszt wykonania dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Przebudowa chodnika na ciąg pieszo - rowerowy wzdłuż ulicy Struga i 11 Listopada, na odcinku od wiaduktu kolejowego do ulicy Zbrowskiego w Radomiu”, to 25.219,43 zł brutto;
  • koszt wykonania dokumentacji projektowej dla budowy łącznika rowerowego pomiędzy ul. Żeromskiego a ul. Batorego, w ramach zadania pn: „Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Żeromskiego z ul. Czachowskiego - w ramach zadania budżetowego: „Bezpieczny chodnik i ścieżka rowerowa do dworca” - Budżet Obywatelski”, to 19.557 zł brutto.

III. Jakie inne projekty budowlane dotyczące budowy ścieżek rowerowych nie wymienione w punkcie I zostały wykonane w okresie od 1.01.2015 do 7.05.2018 na zlecenie MZDiK? Proszę o wymienienie tylko tych, które nie zostały wybudowane. Proszę o podanie dla tych inwestycji kosztów oraz daty upływu ważności projektów.

Odpowiedź MZDiK:
MZDiK nie posiada dokumentacji projektowych dotyczących ścieżek rowerowych, które w okresie od 01.01.2015r. do 07.05.2018r zostały zlecone przez tut. Zarząd, a nie przekazane w celu realizacji inwestycji.[…] 

Radom. Bulwary nad Mleczną

09:33, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 22 maja 2018

Czas na drugą w tym roku "Jazdę z miasta!". 27 maja szutrami i ścieżkami Puszczy Kozienickiej biegnącymi w okolicy Antoniówki, Siczek i Kieszka pojedziemy na leśny parking przy Jastrzębiej Drodze w pobliżu Zadobrza. Czeka nas typowo terenowa impreza. Dystans to około 25 km w jedną stronę. Trasę najłatwiej będzie pokonać rowerem MTB, krosowym lub trekingowym. Rower miejski to zły wybór.

Spotykamy się o godz. 10 w pobliżu Dąbrowy Kozłowskiej. Dojazd na miejsce zbiórki ulicami Zbrowskiego, Energetyków i Starą Wolą Gołębiowską. Starą Wolą dotrzemy do skrzyżowania z ul. Potkańskiego, gdzie skręcamy w lewo. Potkańskiego doprowadzi nas do granic miasta – mostu na Pacynce. Zaraz za mostem jest lekki podjazd i za nim skręcamy w prawo, w drogę do Dąbrowy Kozłowskiej. Tu – zbiórka.

O godz. 10.15 ruszamy w trasę. Przez Kozłowskie Komorniki dojedziemy do zielonego szlaku pieszego. Przetniemy go, kierując się w stronę leśniczówki stojącej na skraju Rezerwatu Jedlnia. Odbijemy w wygodną szutrówkę w lewo. Ta droga doprowadzi nas do równie przyjaznej cyklistom drogi prowadzącej do zielonego szlaku pieszego w jego części biegnącej na tyłach Leśnego Ośrodka Edukacyjnego w Jedlni-Letnisku. Ominiemy ośrodek i „wskoczymy” na czarny szlak pieszy (pokrywający się z żółtym rowerowym) wiodący przez Kieszek i Hutę do Zadobrza. Tam przy skrzyżowaniu „czarnego” z Jastrzębią Drogą znajduje się duży parking. I tu kres naszej wyprawy oczywiście z ogniskiem, kiełbaskami i upominkami od sponsora – Salonu Rowerowego „Rodex”.

Podczas wycieczki, podobnie jak w ubiegłym roku, na trasie będą nas wspierać członkowie klubu Orkan działającego przy radomskim PTTK.

Jak zgłosić swoje uczestnictwo w wycieczce? Trzeba je wysłać na adres jazdazmiasta@radom.agora.pl, w tytule wpisując Jazda z miasta!, a w treści podając imię i nazwisko uczestnika. Na zgłoszenia czekamy do piątku 25 maja do północy.

Sprawdźcie kilka dni przed imprezą, czy wasz rower jest w pełni sprawny! Przed wyjazdem na wycieczkę wrzućcie do plecaka lub sakw łatki, ewentualnie zapasową dętkę i pompkę. Nie zapomnijcie o bidonach z napojami!

Impreza nie odbędzie się, gdyby padał intensywny deszcz. Niewielkie opady zapowiadające się na przejściowe będą oznaczały, że jedziemy.

Organizatorzy cyklu „Jazda z miasta!” to Salon Rowerowy RODEX, Bractwo Rowerowe i radomski oddział „Gazety Wyborczej”.

Radom. Jazda z miasta! Do Zadobrza

18:09, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
sobota, 19 maja 2018

Przed bankiem Pekao na ulicy Kościuszki ustawiono prawidłowe stojaki rowerowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Zamontowano 2 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie 4 jednośladów. Dziękujemy w imieniu rowerzystów!

W 2018 roku do akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 48 miejsc parkingowych:
1. Sklep Aldi, ul. Mireckiego 10 - 10 miejsc parkingowych
2. Sklep Biedronka, ul. Czarnoleska 9 - 8 miejsc parkingowych
3. Sklep Aldi, ul. Żółkiewskiego 8 - 10 miejsc parkingowych
4. Galeria Nad Potokiem, ul. Struga - 20 miejsc parkingowych
5. Bank Pekao, ul. Kościuszki 2 - 4 miejsca parkingowe

W ciągu siedmiu lat trwania wspólnej akcji rowerzyści w Radomiu zyskali już 570 miejsc parkingowych!

Radom. Rowerem na zakupy. Bank Pekao, ul. Kościuszki 2

Radom. Rowerem na zakupy. Bank Pekao, ul. Kościuszki 2

Radom. Rowerem na zakupy. Bank Pekao, ul. Kościuszki 2

17:49, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

Przed sklepem Aldi na ulicy Żółkiewskiego ustawiono prawidłowe stojaki rowerowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Zamontowano 5 stojaków w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie 10 jednośladów. 

Takie same urządzenia pojawiły się na prośbę Bractwa Rowerowego również przed sklepem Galeria Nad Potokiem na ul. Struga. Tu zamontowano 10 sztuk przy których może zaparkować 20 rowerów. Niestety stojaki nie zostały zabetonowane a jedynie przykręcone do kostki przez co już w dniu montażu nie były stabilnie przytwierdzone.

W 2018 roku do akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 48 miejsc parkingowych:

1. Sklep Aldi, ul. Mireckiego 10 - 10 miejsc parkingowych
2. Sklep Biedronka, ul. Czarnoleska 9 - 8 miejsc parkingowych
3. Sklep Aldi, ul. Żółkiewskiego 8 - 10 miejsc parkingowych
4. Galeria Nad Potokiem, ul. Struga - 20 miejsc parkingowych

W ciągu siedmiu lat trwania wspólnej akcji rowerzyści w Radomiu zyskali już 566 miejsc parkingowych!

Radom. Rowerem na zakupy. Galeria nad Potokiem

Radom. Rowerem na zakupy. Aldi, ul. Żółkiewskiego

17:42, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
środa, 28 lutego 2018

Po remoncie sklep Biedronka na ulicy Czarnoleskiej wzbogacił się o prawidłowe stojaki rowerowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed sklepem ustawiono 4 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie 8 jednośladów.

Tym samy portugalska sieć po raz kolejny włączyła się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy". W imieniu swoim i rowerzystów dziękujemy! 

W 2018 roku do akcji przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 18 miejsc parkingowych:

1. Sklep Aldi, ul. Mireckiego 10 - 10 miejsc parkingowych
2. Sklep Biedronka, ul. Czarnoleska 9 - 8 miejsc parkingowych

W ciągu siedmiu lat trwania wspólnej akcji rowerzyści w Radomiu zyskali już 536 miejsc parkingowych! 

Radom. Biedronka, ul. Czarnoleska 9aRadom. Biedronka, ul. Czarnoleska 9, stojaki dla rowerów

Radom. Biedronka, ul. Czarnoleska 9, stojaki dla rowerów

Radom. Biedronka, ul. Czarnoleska 9, stojaki dla rowerów

20:26, bractworowerowe
Link Komentarze (2) »
wtorek, 27 lutego 2018

Przebudowa linii kolejowej nr 8 Na odcinku Warka - Radom zbliża się wielkimi krokami. W ramach prac przewiduje się nie tylko remont starego, 84 letniego mostu kolejowego przez Pilicę, ale również budowę nowego na potrzeby drugiego tor. To wspaniała okazja do dostosowania przeprawy do potrzeby ruchu pieszego i rowerowego. Dlatego nie mogliśmy się o to nie upomnieć w piśmie wysłanym do PKP PLK S.A.: 

W związku z planami dotyczącymi modernizacji starego i budowy drugiego mostu nad Pilicą w ciągu linii kolejowej nr 8 oraz w nawiązaniu do wystąpienia stowarzyszenia Zielone Mazowsze z roku 2008 (ZM/08/0464/01/KR) wnosimy o rozważenie możliwości wyposażenia mostu w kładkę dla pieszych i rowerzystów. Pomysł jest zbieżny do wstępnych koncepcji PKP PLK S.A. zakładających wytyczenie velostrady wzdłuż mostu średnicowego w Warszawie. Kładka pieszo-rowerowa nad Pilicą oprócz skrócenia połączeń lokalnych umożliwi również układanie długodystansowych tras turystycznych poza drogami o dużym natężeniu ruchu samochodowego.

Warka. Most kolejowy nad Pilicą. Źródło: panoramio.com
Zdjęcie: panoramio.com

08:25, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
sobota, 17 lutego 2018

Rusza siódma edycja wspólnej akcji Gazety Wyborczej i Bractwa Rowerowego "Rowerem na zakupy". Naszym celem jest namawianie punktów handlowych, usługowych oraz zakładów pracy do montażu prawidłowych stojaków dla rowerów przed ich siedzibami. Prawidłowych czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Takie stojaki są wygodniejsze dla rowerzystów niż popularne jeszcze do niedawna tzw. wyrwikółki. Są również bezpieczniejsze, jak sama nazwa wskazuje stojaki starego typu uszkadzały rowery a w dobie szybkozamykaczy bardzo łatwo można było ukraść rower zostawiając jedynie koło przypięte do stojaka. 

W tym roku możemy już pochwalić sieć handlową Aldi, która przed sklepem na ulicy Mireckiego ustawiła 5 stojaków, które umożliwią bezpieczne zaparkowanie 10 rowerów. Dziękujemy! 

Od początku akcji rowerzyści w Radomiu zyskali 528 miejsc parkingowych oraz 5 stacji naprawy rowerów. 

Radom. Stojaki dla rowerów. Aldi, Mireckiego

Radom. Stojaki dla rowerów. Aldi, Mireckiego

20:33, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 11 stycznia 2018

Po raz trzeci w historii miasta budżet Radomia przewidywał osobne środki na inwestycje rowerowe i piesze. W roku 2017 było to odpowiednio 1,46 mln zł i 1 mln zł. Poprosiliśmy zatem MZDiK o przedstawienie inwestycji oraz wydatków poniesionych w ramach działań pt.: usprawnienia ruchu rowerowego" oraz "usprawnienie ruchu pieszego" w rozbiciu na prace projektowe i prace budowlane. Poniżej przedstawiamy odpowiedź Zarządu:

I.
1. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Okulickiego
- prace projektowe - 14.760,00 zł
- prace budowlane - 745.597,09 zł

2. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. NSZZ Solidarność i ul. Maratońskiej
- prace projektowe - 35.055,00 zł

3. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Narutowicza i ul. Traugutta
- prace budowlane - 569.072,84 zł

4. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulic: Jana Pawła II, Wyścigowa, Wapienna, Przytycka
- prace projektowe - 95.448,00 zł

Śródki, które nie zostały wydane w ramach działania: 67,07 zł

II.
1. Remont chodnika wzdłuż ul. Pustej
- prace budowlane - 242.597,82 zł

2. Remont chodnika wzdłuż ul. Warsztatowej
- prace budowlane - 193.538,81 zł

3. Remont chodnika wzdłuż ul. Witolda
- pracy budowlane - 151.470,81 zł

4. Remont chodnika wzdłuż ul .Wiejskiej
- pracy budowlane - 155.036,22 zł

5. Remont chodnika wzdłuż ul . Królowej Jadwigi
- pracy budowlane - 146.001,00 zł

6. Przebudowa chodnika łączącego ul. Domagalskiego z ul. Kolejowej
- prace budowlane - 110.572,08 zł

Śródki, które nie zostały wydane w ramach działania: 783,26 zł

Oczywiście nie są to jedyne inwestycje, które miasto zrealizowało w roku 2017 a które przyczyniły się do polepszenia sytuacji pieszych i rowerzystów. Przy okazji remontów oraz budów ulic powstawały chodniki, ciągi pieszo-rowerowe czy łączniki. Jedak największy wkład miał budżet obywatelski i realizacja naszych projektów na ulicy Szarych Szeregów, Kozienickiej, 11 Listopada, Kwiatkowskiego oraz Krakowskiej. Jednak biorąc nawet pod uwagę wszystkie projekty to nakłady są daleko za małe w stosunku do potrzeb. Jeśli Prezydent nie wpisze do budżetu miasta i do wieloletniej prognozy finansowej a Radni nie zagwarantują odpowiednio wysokich środków nie mamy co liczyć w najbliższym czasie na powstanie sieci dróg rowerowych oraz wygodnych chodników. Wg naszych wyliczeń w Radomiu potrzebujemy około 25 km tras rowerowych sieci podstawowej łączącej osiedla ze śródmieściem. Licząc, że 1 km drogi dla rowerów wraz z remontem przyległego chodnika to koszt ok. 800 tys. to potrzebujemy 20 mln zł. W rozbiciu na okres 5 lat daje to nam ok. 4 mln zł rocznie. Nie jest to suma nie do udźwignięcia przez miasto aspirujące do bycia smart city.

Radom. Kasa na drogi dla rowerów

12:06, bractworowerowe
Link Komentarze (2) »
sobota, 25 listopada 2017

W rejonie skrzyżowania Starokrakowska / Nasypowa została uruchomiona nowa sygnalizacja świetlna. Jest jednak inna niż wszystkie bowiem wyświetla ciągle sygnał czerwony dla pojazdów. Jeśli jednak samochód zbliży się do przejścia z przepisową prędkością, wtedy dostanie zielone światło. Dodatkowo na nasz wniosek w nawierzchni jezdni zostały zamontowane pętle indukcyjne wykrywające również rowerzystów. Pętle zostały zlokalizowane 15 m od linii zatrzymania i mają podwyższoną czułość. Skąd nasz wniosek do MZDiK? Na co najmniej kilku skrzyżowaniach (tych bez dróg dla rowerów) pętle indukcyjne nie wykrywają jednośladów zmuszając rowerzystów do oczekiwania aż sygnał zielony wzbudzi samochód lub do przejeżdżania na sygnale czerwonym co ma negatywny pływ na bezpieczeństwo. Tak dzieje się m.in. na skrzyżowaniu Wałowa / Limanowskiego i Kelles-Krauza / Niedziałkowskiego. Liczymy, że skoro teraz się da to stare sygnalizacje zostaną zmodyfikowane.

Radom. Starokrakowska pętle indukcyjne dla rowerzystów

Radom. Starokrakowska pętle indukcyjne dla rowerzystów

21:15, bractworowerowe
Link Komentarze (2) »
poniedziałek, 13 listopada 2017

Starostwo Powiatowe ogłosiło konsultacje w sprawie rozbudowy drogi powiatowej nr 3503W Młódnice - Jarosławice - Cerekiew - Radom (zobacz >>>). Niestety ogłoszenie o przystąpieniu do konsultacji nie ukazało się w ogólnodostępnych mediach dlatego nasze uwagi wysłaliśmy po tym jak konsultacje oficjalnie się skończyły. Liczymy jednak, że z uwagi na ten fakt zostaną mimo to rozpatrzone. 

Uwagi ogólne

1. Projekt poddany konsultacji nie zawiera organizacji ruchu, dlatego w niektórych przypadkach trudno ocenić prawidłowość zaproponowanych rozwiązań;

2. Wnosimy, aby nawierzchnia ciągu pieszo-rowerowego wykonana była z asfaltu. Z porównania cen jednoznacznie wynika, że nawierzchnia z kostki jest znacznie droższa w realizacji niż nawierzchnia asfaltowa. Ponadto rowerzysta poruszający się po nawierzchni z kostki napotyka opory toczenia o 30% (dotyczy kostki bezfazowej) lub o 40% (dotyczy kostki fazowanej) większe niż w przypadku nawierzchni asfaltowej (raportu Umwelt-und Prognose-Institut e.V. "UPI-Bericht 41");

3. Wnosimy, aby zachowana została ciągłości nawierzchni i niwelety ciągu pieszo-rowerowego na wjazdach indywidualnych, w tym rezygnacja z krawężników poprzecznych. Brak zachowania ciągłości niwelety w rejonach wjazdów na posesję pogarszają komfort poruszania się rowerem szczególnie w przypadkach jeśli kilka wjazdów jest zlokalizowanych w niewielkiej odległości od siebie;

4. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r.w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie szerokość ciągu pieszo-rowerowego powinna wynosić nie mniej niż 2,5 m;

5. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publicznej ich usytuowanie skrajnia pozioma drogi dla rowerów wynosi 20 cm. W tej przestrzeni nie mogą znaleźć się m.in. ogrodzenia posesji, słupy energetyczne i telekomunikacyjne;

6. Z uwagi na brak odpowiedniej szerokości w rejonach skrzyżowań na zastosowanie oddzielnych przejazdów dla rowerów oraz przejść dla pieszych wnosimy o zastosowanie wzorem Radomia rozwiązania znanego pod nazwą "tukan" (neologizm z języka angielskiego oznaczający dwa w jednym);

7. Wnosimy o rezygnację z odgięć trasy rowerowej w rejonach skrzyżowań, polecamy zapoznanie się z opinią GDDKiA w/w sprawie.
[…]Załamanie trasy ze zbyt małym promieniem łuku drogi dla rowerów w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu wymusza zmniejszenie prędkości rowerzysty wjeżdżającego na przejazd, ale także – symetrycznie – opuszczającego przejazd. Szczególnie niebezpieczne może to być na dwukierunkowych drogach dla rowerów, w sytuacji w które ewakuacja rowerzysty z przejazdu jest dodatkowo utrudniona lub wręcz całkowicie uniemożliwiona przez rowerzystów nadjeżdżających z naprzeciwka i również próbujących się przedostać przez tak wytworzone „wąskie gardło”. Zbliżający się do skrzyżowania kierowca może nie spodziewać się, że rowerzysta będzie zmuszony zwolnić lub całkowicie zatrzymać się, by opuścić przejazd. Zmiany trasy drogi dla rowerów bezpośrednio przed przejazdem dezorientują kierowcę co do zamiarów rowerzysty. W typowej sytuacji odgięcia „na zewnątrz” rowerzysta jadący na wprost z punktu widzenia poruszającego się równolegle kierowcy najpierw zaczyna skręcać w prawo, a następnie„nagle” odbija w lewo, „niespodziewanie” wjeżdżając na przejazd. Komplikowanie przebiegu drogi dla rowerów sprawia że to, co z punktu widzenia rowerzysty i w myśl przepisów prawa jest jazdą na wprost, z punktu widzenia kierowcy staje się dość zaskakującymi manewrami.[…]

8. Na połączeniu ciągu pieszo-rowerowego z jezdnią ruchu ogólnego wnosimy o niestosowanie krawężników poprzecznych. Poniżej przykład konstrukcji dla przejazdu rowerowego przez ul. Żółkiewskiego oraz zdjęcie skrzyżowania o ruchu okrężnym im.Kisielewskiego w Radomiu;

Uwagi szczegółowe

Rysunek 1.13

  • projekt nie przedstawia propozycji rozwiązań na połączeniu infrastruktury na terenie Powiatu z infrastrukturą rowerową na terenie Radomia (projekt firmy PW Dakar wykonany na zlecenie MZDiK w Radomiu);
  • zaproponowane rozwiązanie polegające na przerzuceniu ciągu pieszo-rowerowego na druga stronę jezdni w rejonie cmentarza jest niedopuszczalne z uwagi na komfort oraz bezpieczeństwo rowerzystów. W tym miejscu proponujemy przeniesienie zatoki parkingowej na druga stronę jezdni wraz z wyznaczeniem wyniesionych przejścia dla pieszych w rejonie bram cmentarnych;
  • zgodnie z Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r.w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie szerokość ciągu pieszo-rowerowego powinna wynosić nie mniej niż 2,5 m. Na wysokości 14+505,57 - 15+103.34 zaprojektowano infrastrukturę szerokości 2 m;

Radom - Cerekiew

Rysunek 1.12

  • projekt nie przewiduje infrastruktury dla rowerzystów w rejonie parafii rzymskokatolickiej pw. św. Stanisława Bp.M. Jest to rozwiązanie niedopuszczalne i obniżające bezpieczeństwo rowerzystów, wnosimy o zaprojektowanie w tym miejscu 2,5 m szerokości ciągu pieszo-rowerowego;
  • wnosimy o rezygnację z odgięć trasy rowerowej w rejonie skrzyżowania z ul. Wesołą zgodnie z zapisem zawartym w uwagach ogólnych;

Rysunek 1.10

  • wnosimy o rezygnację z odgięć trasy rowerowej w rejonie skrzyżowania z ul. Graniczną zgodnie z zapisem zawartym w uwagach ogólnych;

Rysunek 1.09

  • wnosimy o podjęcie rozmów z GDDKiA odnośnie technologii wykonania oraz standardów dla odcinka ciągu pieszo-rowerowego pod obwodnicą zachodnią Radomia. W szczególności w zakresie nawierzchni asfaltowej oraz ciągłość trasy na wjazdach indywidualnych;

Rysunek 1.08

  • wnosimy zastosowanie łagodnych wyłukowań ciągu pieszo-rowerowego zapewniających przejazd rowerzystom z prędkością min. 20 km/h w rejonie zjazdu indywidualnego 11+643.97;

Rysunek 1.05

  • wnosimy zastosowanie łagodnych wyłukowań ciągu pieszo-rowerowego zapewniających przejazd rowerzystom z prędkością min. 20 km/h na połączeniu w rejonie zjazdu indywidualnego 10+199.84;

Rysunek 1.03

  • wnosimy o zastosowanie obok przejścia dla pieszych przejazdu dla rowerów w rejonie skrzyżowania z DW 773. Jeśli z uwagi na brak odpowiedniej szerokości nie będzie takiej możliwości wnosimy na zastosowanie wzorem Radomia rozwiązania znanego pod nazwą "tukan"(neologizm z języka angielskiego oznaczający dwa w jednym) opisanego w uwagach ogólnych;
  • w organizacji ruchu wnosimy o przewidzenie możliwości dostania się na ciąg pieszo-rowerowy rowerzystom poruszającym się południowym odcinkiem DW 773 w formie czwartego wlotu skrzyżowania oraz linii przerywanej. 

Radom - Cerekiew

Rysunek 1.01

  • wnosimy zastosowanie łagodnych wyłukowań ciągu pieszo-rowerowego zapewniających przejazd rowerzystom z prędkością min. 20 km/h w rejonie zjazdu indywidualnego 7+113.53 oraz 7+197.84;
  • stwierdzamy brak rozwiązań umożliwiających bezpieczne dostanie się na ciąg pieszo-rowerowy rowerzystom poruszających się drogą 3505W.

Radom - Cerekiew

19:19, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

Urząd Miasta ogłosił konsultacje w sprawie zmian na ul. Wyszyńskiego (zobacz >>>). Poniżej przedstawiamy nasze stanowisko w tej sprawie. 

Zwracamy się z wnioskiem, aby po ewentualnej zmianie organizacji ruchu na jednokierunkowy na ul. Wyszyńskiego wprowadzono kontraruch rowerowy polegający jedynie na dodaniu tabliczek T-22 "Nie dotyczy rowerów" pod znakami B-2 "Zakaz wjazdu" oraz znakami D-3 "Droga jednokierunkowa”. Wnosimy również o wprowadzenie na ul. Sienkiewicza strefy zamieszkania oznaczoną znakiem D-40. Dzięki temu rozwiązaniu rowerzyści jadący w kierunku północnym włączaliby się do ruchu i musieliby ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się ul. Sienkiewicza. Ponadto wnosimy o uwzględnienie w projekcie organizacji ruchu łącznika umożliwiającego rowerzystom wjazd do parku im. Tadeusza Kościuszki od strony ulicy Wyszyńskiego oraz zniesienia miejsc parkingowych wyznaczonych w obrębie skrzyżowania Sienkiewicza / Wyszyńskiego. Zgodnie z art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu: 1) [...] na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od [...] skrzyżowania; 2) na przejściu dla pieszych [...] oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem [...]; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem [...]. Samochody stojące w zatoce skutecznie zasłaniają widoczność w obrębie przejścia dla pieszych, z którego korzystają uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 13. Jest to szczególnie ważne, gdyż uczniami szkoły są również dzieci z niepełnosprawnością ruchową. 

Radom. Wyszyńskiego. Źródło: GSV

18:43, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 55
Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u