Kategorie: Wszystkie | Bezpieczeństwo pieszych
RSS
środa, 19 lipca 2017

W związku z ogłoszeniem konsultacji w sprawie zagospodarowania placu Jagiellońskiego poniżej przedstawiamy uwagi wysłane przez Bractwo Rowerowe. 

1. Zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach wspólne użytkowanie drogi przez pieszych i rowerzystów może być stosowane, jeżeli natężenie ruchu pieszego nie przekracza 450 osób/h, a natężenie rowerów nie przekracza 50 rowerów/h. Z danych uzyskanych od Galerii Słonecznej wynika, że liczba klientów korzystających z wejścia od strony ul. Chrobrego dochodzi do poziomu 741 osób/h. Dane nie uwzględniają natężenia ruchu pieszego wzdłuż budynku, jednak z uwagi na główny ciąg prowadzący z osiedla XV-lecia oraz Akademickiego wzdłuż ul. Chrobrego oraz przystanek komunikacji publicznej obsługujący m.in. dwie najbardziej obciążone linie komunikacji miejskiej 7 i 9, ruch pieszych jest tam znacznie wyższy. 

W związku z obowiązującymi przepisami wnosimy o wybudowanie na odcinku od skrzyżowania z ul. Zegara Słonecznego do ul. Struga wydzielonej, asfaltowej drogi dla rowerów zamiast zaproponowanego wspólnego ciągu pieszo-rowerowego. Tylko segregacja ruchu zapewni w tym miejscu komfort i bezpieczeństwo rowerzystom a przede wszystkim pieszym. 

2. Wnosimy o przesunięcie wlotu drogi dla rowerów w oś drogi przeciwpożarowej wzdłuż budynku Teatru Powszechnego wg. załączonego schematu. Takie rozwiązanie ułatwi rowerzystom włączenie się do ruchu a kierowcom uczytelni kierunek poruszania się użytkowników jednośladów.  

Radom. Przebudowa placu Jagiellońskiego

3. Wnosimy o korektę przebiegu drogi dla rowerów na ul. Pileckiego wg. załączonego schematu. Obecna geometria zmusza pieszych do chodzenia po drodze dla rowerów zmniejszając tym samym bezpieczeństwo.  

Radom. Przebudowa placu Jagiellońskiego

4. Wnosimy o ustawienie na pl. Jagiellońskim, pod kładką dla pieszych, 10 szt. stojaków dla rowerów w kształcie odwróconej litery U oraz montaż pompki. Obecnie rowerzyści przypinają się do barierek muru oporowego. 

Radom. Przebudowa placu Jagiellońskiego

Radom. Przebudowa placu Jagiellońskiego

5. Wnosimy o przywrócenie przejścia dla pieszych na ul. Kelles-Krauza na przedłużeniu ul. Struga (na wysokości wejścia do Galerii Słonecznej).

6. Wnosimy o ustawienie na placu mebli miejskich, poza przewidzianymi ławkami i stolikami szachowymi. Mogą być to miejsca do siedzenia połączone z zielenią w formie parkletów, leżaków czy hamaków. Miejsca do siedzenia powinny być wyposażone w ładowarki USB.

7. Wnosimy o zmianę nawierzchni z kostki betonowej typu Holland na płyty chodnikowe gładkie o wymiarach co najmniej 40x40 cm.

8. Wnosimy o zmianę wzoru latarni ze stalowych na odpowiednie dla charakteru tego miejsca, wg wzoru zastosowanego na pieszym odcinku ul. Focha. Źródło światła: LED o ciepłej barwie. 

9. Wnosimy o likwidację zatoki przystankowej Struga / pl. Jagielloński w kierunku Chrobrego zamiast jej wydłużenia. Ułatwi to zjazd autobusom jadącym w lewo w ul. Chrobrego na lewy pas, a także ułatwi autobusom ruszanie z przystanku. Prawy pas ul. Struga w tym miejscu pełni za przystankiem funkcję wyłącznie prawoskrętu w ul. Pileckiego z bardzo niskim natężeniem ruchu. Postój autobusów nie utrudni w żaden sposób ruchu w tym miejscu. Dopuszczalne jest cofnięcie przystanku w kierunku ul. Kelles-Krauza, jak zakłada koncepcja, ale bez przedłużenia zatoki, ale wraz z jej likwidacją. 

10. Wnosimy o oddzielenie szpalerem krzewów płyty głównej placu od jezdni i miejsc parkingowych wzdłuż budynku Teatru Powszechnego. 

11. Wnosimy o zaprojektowanie wzdłuż wszystkich schodów podjazdów dla wózków dziecięcych i inwalidzkich.

12. Wnosimy o budowę podświetlanej kaskady wodnej wykorzystującej różnice poziomów na pl. Jagiellońskim (schody od strony zachodniej). 

08:36, bractworowerowe
Link Komentarze (2) »
wtorek, 18 lipca 2017

Na "Jazdę z miasta!" do Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku zapraszają w niedzielę, 23 lipca, salon rowerowy Rodex, "Gazeta Wyborcza" i Bractwo Rowerowe. Będzie to w 95 proc. asfaltowa wyprawa.Wycieczka do Orońska jest jedyną w naszym cyklu, która w zdecydowanej większości wiedzie asfaltowymi drogami. Krótko mówiąc: odpoczywamy od Puszczy Kozienickiej – piachu, korzeni i nierówności, za którymi wielu cyklistów nie przepada. Niewątpliwą atrakcją tej edycji jest też cel – Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, miejsce pod każdym względem urokliwe.
Spotykamy się o godz. 10 przed siedzibą salonu rowerowego Rodex przy ul. Wierzbickiej 26/44. Ruszamy o 10.15. Do pokonania będziemy mieli ok. 20 km.

W towarzystwie policjantów z drogówki pojedziemy ul. Wierzbicką w stronę osiedla Południe. Przed Południem II odbijemy w ul. Warsztatową. Miniemy zakłady ITM i na rozjeździe dróg skręcimy w lewo, w obwodnicę południową, którą dotrzemy do ul. Stalowej. Ponowny skręt w lewo i przekraczamy linię kolejową do Tomaszowa nad Pilicą. Po kilkuset metrach znów linia kolejowa – do Skarżyska-Kamiennej. Przed nią odbijemy w prawo i pojedziemy przez Ludwinów.
Przy przejeździe kolejowym lekki skręt w prawo i dalej prosto – aż droga skończy się, osiągając trakt Krychnowice-Kowala. Przekroczymy tory linii skarżyskiej. Za zieloną tablicą „Kowala Kolonia” czeka nas łagodny podjazd. Na wierzchołku wzniesienia (na horyzoncie) będzie można spostrzec pasmo wzgórz zwane Garbem Gielniowskim.

Za łukiem drogi przywita nas znak „Kowala” i ostry podjazd. Przyjdzie nam pokonać 400 m w przód i ponad 20 w górę. Na szczycie górki jest kościół św. Wojciecha, a vis-a-vis zaczyna się droga gruntowa. Tu odpoczniemy. Po chwili wytchnienia ruszymy szutrówką w las. Za lasem do Orońska już cały czas prosto. Miniemy Załawie, znowu przekroczymy linię kolejową do Skarżyska. Przez piękny krajobrazowo obszar dotrzemy do Orońska. Przetniemy „siódemkę” i skierujemy się wprost do Centrum Rzeźby Polskiej.

W muzeum – finał z ogniskiem i upominkami od sponsora, czyli salonu rowerowego Rodex.
Drewno na ognisko mamy dzięki CRP. Na trasie będą nas wspierać cykliści z klubu Orkan przy radomskim PTTK.

Na wyprawę do Orońska nada się każdy typ roweru, choć na kilku fragmentach rower miejski idealny nie będzie. Koniecznie należy zabrać ze sobą łatki, ewentualnie zapasową dętkę i pompkę. Nie zapomnijcie o bidonach z napojami!
Jak zgłosić uczestnictwo w wycieczce? Trzeba wysłać SMS pod numer 7155 o treści GWR(kropka)JAZDA(kropka)imię i nazwisko, np. GWR.JAZDA.Jan Kowalski. Koszt SMS-a to 1,23 zł z VAT.

Po wysłaniu wiadomości otrzymacie państwo SMS zwrotny. Należy go zachować do kontroli podczas wydawania posiłków na mecie. Koniecznie więc zabierzcie na „Jazdę z miasta!” telefon komórkowy. Wysłanie jednego SMS-a uprawnia do skorzystania przez jedną osobę z wycieczki i poczęstunku. Można jednak z tego samego numeru telefonu zarejestrować na „Jazdę...” kilku członków rodziny czy znajomych. Na SMS-owe zgłoszenia czekamy do piątku, 21 lipca, do północy.

Powrót z wycieczki na własną rękę.

„Jazda z miasta!” nie odbędzie się, jeżeli będzie padał deszcz. Przełożymy ją wówczas o tydzień, na 30 lipca.

Radom. Jazda z miasta do Orońska

15:21, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 10 lipca 2017

Pod koniec kwietnia wysłaliśmy do Urzędu Miejskiego pismo w sprawie montażu kolejnych automatycznych słupków na deptaku. Właśnie otrzymaliśmy odpowiedź, którą wraz z naszym pismem przedstawiamy poniżej:

Bractwo Rowerowe: W listopadzie 2016 roku zostały zamontowane automatyczne słupki uniemożliwiające wjazd nieuprawnionym pojazdom na plac przed Urzędem Wojewódzkim. Po kilku miesiącach od ich uruchomienia pozytywnie oceniamy ich funkcjonowanie. Wraz z uruchomieniem zapowiedziano rozbudowę systemu, który docelowo ma objąć cały deptak. W związku z powyższym wnosimy o montaż brakujących słupków w następujących lokalizacjach: Moniuszki / Żeromskiego, plac Konstytucji 3 Maja / Żeromskiego, Focha / Kilińskiego, Witolda / Żeromskiego oraz Żeromskiego / Traugutta. Jednocześnie wnosimy o podzielenie ulicy Żeromskiego na sektory dostępu tak, aby nie było możliwe opuszczenie słupka i przejazd przez całą długość deptaka użytkownikom poszczególnych sektorów. Z uwagi na problemy związane z obecnym sposobem opuszczania słupków proponujemy zastosować automatyczną detekcję opartą o kamery odczytujące tablice rejestracyjne lub inny podobny system.

Urząd Miejski: W odpowiedzi na pismo dot. rozbudowy systemu słupków automatycznych wprowadzonych na terenie placu Corazziego w Radomiu informuje, że w chwili obecnej trwają prace związane z oceną możliwości wprowadzenia dodatkowych słupków automatycznych na ul. Żeromskiego oraz rozszerzenie systemu słupków o detekcję tablic rejestracyjnych za pomocą specjalnych kamer wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Przesłane zostały zapytania do firm zajmujących się wprowadzaniem podobnych systemów w innych miastach oraz wytwarzających specjalistyczny sprzęt przeznaczony do prowadzenia podobnych systemów ograniczonego ruchu. Zgromadzone informacje posłużą do stworzenia koncepcji rozbudowy systemu słupków automatycznych na ul. Żeromskiego. Jednocześnie informujemy, że z rozmów prowadzonych z inwestorami podczas Targów Budownictwa Drogowego w Kielcach wynika, że przedstawiona w Państwa piśmie koncepcja wykorzystania kamer odczytujących tablice rejestracyjne zapewnia dokładność odczytu na poziomie 75-90 % w zależności od sprzętu i warunków atmosferycznych (poziom porównywalny z obsługą słupków przez człowieka). Informuje również, że powyższy wniosek zostanie złożony jako propozycja do Budżetu Inwestycji na rok 2018 i obejmować będzie wprowadzenie słupków automatycznych na ulicy Żeromskiego na wysokości Placu Konstytucji 3 Maja.

Radom. Montaż słupków na deptaku, ul. Żeromskiego

Dotyczy uruchomienia systemu automatycznych słupków
09:07, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 13 czerwca 2017

To najbardziej wymagająca z cyklu naszych wypraw – w niedzielę, 18 czerwca, pojedziemy do Rezerwatu Królewskie Źródła. Zapraszają Salon Rowerowy „Rodex”, „Gazeta Wyborcza” i Bractwo Rowerowe.

 

Królewskie Źródła dzieli od Radomia około 30 km. W obie strony przyjdzie zatem przejechać każdemu z uczestników ponad 70 km. Trzeba też pamiętać, iż końcowa część trasy jest piaszczysta. Jeśli dodamy do tego temperaturę, można być pewnym, że łatwo nie będzie.

Absolutnie odradzamy zabieranie na wycieczkę dzieci, odradzamy też jazdę na rowerach, w których nie ma możliwości doboru przełożeń, czyli mówiąc prościej – nie ma przerzutek.

Spotykamy się o godz. 10 w pobliżu Dąbrowy Kozłowskiej. By dotrzeć na miejsce zbiórki, trzeba się dostać na ul. Zbrowskiego i minąć skrzyżowanie z Żółkiewskiego (ze światłami), dalej jechać ul. Energetyków i skręcić w prawo, w Starą Wolę Gołębiowską. Starą Wolą dotrzemy aż do skrzyżowania z ul. Potkańskiego, gdzie skręcamy w lewo. Potkańskiego doprowadzi nas do granic miasta – mostu na Pacynce. Zaraz za mostem jest lekki podjazd, a za nim skrzyżowanie z drogą asfaltową. Skręcamy na nim w prawo. I to miejsce naszego spotkania. Czekamy kwadrans, o godz. 10.15 ruszamy.

Pojedziemy w stronę tartaku. Przy nim skręcimy w prawo. Asfaltową drogą dotrzemy do szutru, który pokrywa się z zielonym szlakiem pieszym. Skręcimy w lewo i „zielony” poprowadzi nas do Leśnego Ośrodka Edukacyjnego w Jedlni-Letnisku. Następnie przetniemy trasę Radom–Kozienice i przez Kolonkę żółtym szlakiem rowerowym dotrzemy do Mysich Górek. Po pokonaniu wzniesienia przedostaniemy się do asfaltowej, rzadko uczęszczanej drogi Adolfin–Sokoły. W Sokołach odpoczynek. Potem szutrem przy ogródkach działkowych dotrzemy do Pionek. Ulicą Partyzantów pojedziemy w pobliże byłego skansenu kolejki wąskotorowej. Tam przesiadka na czarny szlak rowerowy prowadzący do samych Królewskich Źródeł.

Na polanie przed rezerwatem jak zwykle ognisko i upominki od sponsora – Salonu Rowerowego „Rodex”.

Na trasie będą nas wspierać cykliści z klubu Orkan przy radomskim PTTK.

Przypominamy, by wziąć na wyprawę przynajmniej jeden bidon z sokiem, napojem izotonicznym lub niegazowaną wodą mineralną. Każdy obowiązkowo powinien mieć łatki albo zapasową dętkę i pompkę.

Jak zgłosić uczestnictwo w wycieczce? Trzeba wysłać SMS pod numer 7155 o treści GWR(kropka)JAZDA(kropka)imię i nazwisko, np. GWR.JAZDA.Jan Kowalski. Koszt SMS-a to 1,23 zł z VAT.

Po wysłaniu wiadomości otrzymacie państwo SMS zwrotny. Należy go zachować do kontroli podczas wydawania posiłków na mecie. Koniecznie więc zabierzcie na „Jazdę z miasta!” telefon komórkowy. Wysłanie jednego SMS-a uprawnia do skorzystania przez jedną osobę z wycieczki i poczęstunku. Można jednak z tego samego numeru telefonu zarejestrować na „Jazdę...” kilku członków rodziny czy znajomych. Na SMS-owe zgłoszenia czekamy do piątku, 16 czerwca, do północy.

Powrót z wycieczki na własną rękę.

„Jazda z miasta!” nie odbędzie się, jeżeli będzie padał deszcz. Przełożymy ją o tydzień, na 25 czerwca.

Radom. Jazda z miasta

08:46, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

Zapraszamy do udziału w najstarszej pielgrzymce rowerowej wyruszającej z Radomia!

IX Radomska Pielgrzymka Rowerowa
Radom - Jasna Góra
5-8 lipca 2017 r.

Organizator, zapisy:
Maciej Kopyt, tel.: 785 068 312

Trasa (210 km):
Radom - Stąporków - Secemin - Jasna Góra
Na trasie noclegi w warunkach turystycznych, ostatnia nocleg w Domu Rekolekcyjnym w Częstochowie 

Opłata: 120 zł (zawiera przewóz bagażu, ubezpieczenie, nocleg)

Patronat:
Przewodniczący rady dsMigracji, Turystyki i Pielgrzymek bp Krzysztof Zadarko
Z-ca wójta Gminy Kowala Dariusz Bulski 
Bractwo Rowerowe


Regulamin, kupon zgłoszeniowy >>>
Trasa pielgrzymki na mapach Google >>>

Radom - Częstochowa. IX Pielgrzymka

08:41, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 08 czerwca 2017

Poprosiliśmy MZDiK o kolejne ułatwienie, tym razem na os. Nad Potokiem, niestety dostaliśmy odpowiedź odmowną. Poniżej korespondencja z Zarządem Dróg:

W nawiązaniu do rozwiązania zastosowanego przez MZDiK na ul. Mącznej, gdzie pod znakiem D-4a "Droga bez przejazdu" dodali Państwo tabliczkę T-22 „Nie dotyczy rowerów” wnosimy o podobne rozwiązanie na ul. Grzybowskiej oraz ul. Siennej. Podobnie jak w przypadku ul. Mącznej obie ulice kończą się mostem. Na zakończeniach ulic prosimy o obniżenie krawężników w celu umożliwienia wjazdu rowerem na kładki. W razie potrzeby na odcinkach przy Potoku Północnym prosimy o zastosowanie kombinacji znaków C-16/T-22.

Radom. Sienna. Zdjęcie: Google SV

 Radom. Sienna. Zdjęcie: Google SV

W odpowiedzi na pismo przesłane drogą elektroniczną, dotyczące prośby o dodanie tabliczki T-22 („Nie dotyczy rowerów") pod znakiem informacyjnym D-4a („droga bez przejazdu") na ul. Grzybowskiej oraz Siennej Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji informuje, że parametry techniczne istniejących chodników nie pozwalają na wyznaczenie ciągów pieszo-rowerowych (zbyt mała szerokość). Ze względu na zły stan techniczny kładek dopuszczenie ruchu rowerowego mogłoby generować duże niebezpieczeństwo dla rowerzystów. Informujemy również, że w planie budżetowym na obecny rok nie jest przewidziana modernizacja w/w ciągów pieszych. W związku z powyższym wniosek zostaje rozpatrzony negatywnie.

14:32, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »

Z uwagi na brak kluczowego odcinka drogi dla rowerów wzdłuż ul. Chrobrego na odcinku od ul. 11 Listopada do pl. Jagiellońskiego zwróciliśmy się do MZDiK z wnioskiem o zalegalizowanie i uczytelnienie trasy alternatywnej prowadzącej przez ulice Miłą i Staszica. Nasz wniosek obejmuje dodanie 4 sztuk tabliczek T-22 "Nie dotyczy rowerów" pod znakami B-2 "Zakaz wjazdu wszelkich pojazdów", D-4a "Droga bez przejazdu" oraz B-22 "Zakaz skrętu w prawo", korekcie krawężnika przy Urzędzie Miejskim i oznakowania poziomego na kilku metrowym fragmencie jezdni ul. Kilińskiego.

Przebieg trasy po wprowadzeniu stosownego oznakowania: 
Droga rowerowa wzdłuż ul. Chrobrego kończy się na skrzyżowaniu z ul. 11 Listopada. Po przekroczeniu skrzyżowania po stronie Komendy Wojewódzkiej Policji kierujemy się przez parking sklepu Aldik w stronę ul. Sowińskiego w którą skręcamy w lewo i zaraz w prawo – w ul. Miłą. Jadąc prosto przecinamy dwa skrzyżowania z Kusocińskiego i Struga kierując się w stronę 10 piętrowca, który omijamy po prawej stronie. Tuż za nim skręcamy najpierw w lewo a później w prawo w ul. Staszica, którą jedziemy w kierunku Urzędu Miejskiego pokonując po drodze skrzyżowania z ul. Kelles-Krauza. Zaraz za wyniesionym przejściem dla pieszych skręcamy w lewo na parking, by na jego końcu ponownie skręcić w lewo i dojechać do deptaka na ul. Żeromskiego. 

Radom. Michałów - śródmieście

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

Radom. Chrobrego / 11 Listopada

13:47, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
środa, 31 maja 2017

Abriga Polska Sp. z o.o. z ul. Staromiejskiej 8/12 jest trzecim miejscem, w którym w tym roku zostały ustawione prawidłowe stojaki rowerowe w ramach akcji Rowerem na zakupy. Prawidłowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed wejściem ustawiono 4 stojaki w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie w sumie 8 rowerów. 

Do tegorocznej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy" przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 24 miejsc parkingowych i 3 stacje naprawy:
1. SM Nasz Dom, ul. Curie-Skłodowskiej 18 - 4 miejsca parkingowe;
2. Galeria Feniks, al. Grzecznarowskiego 29/31 - 12 miejsc parkingowych;
3. Abriga Polska Sp. z o.o. z, ul. Staromiejska 8/12 - 8 miejsc parkingowych;
4. Centrum handlowe M1, al. Grzecznarowskiego 28 - 2 stacje naprawy rowerów;
5. Castorama, ul. Energetyków 1 - 1 stacja naprawy.

W ciągu pięciu lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 512 miejsc parkingowych oraz 5 stacji naprawy rowerów.

Radom. Abriga, ul. Staromiejska 8/12

Radom. Abriga, ul. Staromiejska 8/12

10:04, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 22 maja 2017

Ruszamy z kampanią zachęcającą Was do oddawania głosów na projekty rowerowe zgłoszone do budżetu obywatelskiego. Promujemy nie tylko nasze projekty, zabiegamy również o głosy na projekty zgłoszone przez Was. Zastrzegamy jednak, że jedynie na te, które wg naszej subiektywnej oceny przyniosą najwięcej korzyści.

Obszar ogólnomiejski
2. Rower miejski – nowe stacje wypożyczeń - projekt zakład budowę min. 4 stacji z min. 40 rowerami. Wszystkie wyposażone w foteliki do przewozu dzieci.
30. Budowa samoobsługowych stacji naprawy rowerów - projekt zakłada montaż 10 stacji naprawy rowerów na terenie miasta.
42. Zakup i instalacja liczydeł rowerowych - projekt zakłada stworzenie systemu liczydeł rowerowych badających natężenie ruchu rowerowego.

Obszar I
20. Bezpiecznie na Sedlaka - ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Mariackiej i Młodzianowskiej - projekt zakłada budowę chodnika i drogi dla rowerów wzdłuż ul. Mariackiej i Młodzianowskiej w miejscu przedeptu.

Obszar II
2. Ścieżki rowerowe na Ustroniu. Etap III - projekt zakłada budowę drogi dla rowerów wzdłuż ul. Jana Pawła II.

Obszar V
4. Budowa ciągu pieszo-rowerowego ul. Energetyków odcinek od ul. Żółkiewskiego do ul. Brzustowskiej - projekt zakłada budowę chodnika i drogi dla rowerów wzdłuż ul. Energetyków.

Jak głosować?

1. Przez internet
Jeśli masz już konto to przejdź od razu na stronę głosowania >>>
Jeśli nie masz konta to zarejestruj się w systemie głosowania. Po wprowadzeniu danych na wskazany adres e-mail dotrze wiadomość z linkiem weryfikacyjnym, który należy kliknąć (wiadomość powinna dotrzeć w ciągu 20 min w godzinach pracy urzędu lub do godziny 8.00 następnego dnia roboczego). Prosimy sprawdzić folder SPAM! Po oznaczeniu przyznanej liczby punktów należy nacisnąć przycisk "Głosuj" dla wybranego projektu. W przypadku zakończenia głosowania w obecnej edycji klikamy "zakończ głosowanie".
Mieszkańcy Radomia między 16 a 18 rokiem życia zobowiązani są załączyć skan/zdjęcie podpisanego oświadczenia rodzica.

2. Przez tradycyjną kartę do głosowania
W punktach stałych jak i mobilnych pracownicy upoważnieni do przetwarzania danych osobowych będą weryfikować tożsamość głosujących na podstawie dokumentu ze zdjęciem:

  • Centrum Komunikacji Społecznej - ul. Żeromskiego 53, pokój 104 (7.30-15.30)
  • Centrum Organizacji Pozarządowych - ul. Struga 1 (7.30-19.00)
  • Biuro Rady Miejskiej - ul. Moniuszki 9 (7.30-15.30)
  • Biuro Obsługi Mieszkańca - ul. Kilińskiego 30, pokój 19 (7.30-16.30)

Oprócz tego wzorem lat ubiegłych będziemy wnioskowali o mobilną urnę na naszych imprezach. Harmonogram Mobilnych Punktów Głosowania >>>


W ubiegłych edycjach Budżetu Obywatelskiego dzięki Waszym głosom udało się:

  • wprowadzić kontraruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych
  • wybudować drogę rowerową wzdłuż Potoku Północnego od Struga do Leśniczówki
  • wprowadzić liczne skróty i łączniki m.in. na Wałowej, Wierzbickiej, Prusa
  • wybudować sygnalizację świetlną dla pieszych na skrzyżowaniu Warszawska / Janiszewska
  • wybudować drogę dla rowerów na przedłużeniu parku Ustronie
  • wybudować drogę dla rowerów wzdłuż al. Grzecznarowskiego
  • wybudować ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Energetyków
  • doprowadzić do budowy drogi dla rowerów wzdłuż ul. Szarych Szeregów
  • doprowadzić do budowy drogi dla rowerów wzdłuż ul. 11 Listopada
  • doprowadzić do budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kozienickiej
  • doprowadzić do budowy łącznika dla rowerów ul. Czachowskiego - ul. Batorego
  • doprowadzić do budowy łącznika dla rowerów rondo Kisielewskiego - ul. Krakowska
  • doprowadzić do budowy łącznika dla rowerów ul. Placowa - ul. Kwiatkowskiego wraz z drogą dla rowerów do ronda Dmowskiego
  • włączyć do sytemu roweru publicznego 2 szt. rowerów towarowych
  • ustawić na terenie miasta 200 stojaków U-kształtnych

Radom. Budżet Obywatelski 2018. Zdjęcie: poznan.pl

20:23, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 18 maja 2017

Galeria Feniks z al. Grzecznarowskiego 29/31 jest drugim miejscem, w którym w tym roku zostały ustawione prawidłowe stojaki rowerowe w ramach akcji Rowerem na zakupy. Prawidłowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Przed wejściem ustawiono 6 stojaków w kształcie odwróconej litery U umożliwiające bezpieczne zaparkowanie w sumie 12 rowerów. Stojaki mają ciekawą formę, są zintegrowane z ławkami na których można przysiąść czy położyć zakupy przed spakowaniem do sakw.


Market budowlany Castorama z ul. Energetyków 1 jest również drugim miejscem przed którym w roku 2017 pojawiła się stacja naprawy rowerów. Urządzenie jest wyposażone w uchwyt do zawieszenia roweru, pompkę oraz podstawowe klucze do naprawy jednośladu. Stacja jest idealna nie tylko dla klientów, ale również dla tych wszystkich rowerzystów, którzy umawiają się pod kultową "rurą" na wspólne wypady. Czy to w piach do Puszczy Kozienickiej, czy to na szosę w kierunku Brzózy.

Do tegorocznej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej "Rowerem na zakupy" przyłączyły się następujące instytucje zapewniając w sumie 16 miejsc parkingowych i 3 stacje naprawy:
1. SM Nasz Dom, ul. Curie-Skłodowskiej 18 - 4 miejsca parkingowe;
2. Galeria Feniks, al. Grzecznarowskiego 29/31 - 12 miejsc parkingowych;
3. Centrum handlowe M1, al. Grzecznarowskiego 28 - 2 stacje naprawy rowerów;
4. Castorama, ul. Energetyków 1 - 1 stacja naprawy.

W ciągu pięciu lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali już 504 miejsca parkingowe oraz 5 stacji naprawy rowerów.

Radom. Galeria Feniks, al. Grzecznarowskiego 29/31

Radom. Castorama, al. Energetyków 1

12:53, bractworowerowe
Link Komentarze (2) »

Rusza szósta edycja wspólnej akcji Gazety Wyborczej i Bractwa Rowerowego "Rowerem na zakupy". Naszym celem jest namawianie punktów handlowych, usługowych oraz zakładów pracy do montażu prawidłowych stojaków dla rowerów przed ich siedzibami. Prawidłowych czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również ramę roweru. Takie stojaki są wygodniejsze dla rowerzystów niż popularne jeszcze do niedawna tzw. wyrwikółki. Są również bezpieczniejsze, jak sama nazwa wskazuje stojaki starego typu uszkadzały rowery a w dobie szybkozamykaczy bardzo łatwo można było ukraść rower zostawiając jedynie koło przypięte do stojaka. 

W ciągu ostatnich pięciu lat rowerzyści w Radomiu zyskali 488 miejsca parkingowe oraz trzy stacje naprawy rowerów. W tym roku możemy już pochwalić Spółdzielnię Mieszkaniową Nasz Dom, która przed swoją siedzibą na ulicy Marii Curie-Skłodowskiej ustawiła dwa stojaki zaś Centrum Handlowe M1 przed wejściami zamontowało dwie stacje naprawy rowerów wyposażone w pompki oraz zestaw kluczy do samodzielnej naprawy rowerów.

Radom, SM Nasz Dom, ul. Curie-Skłodowskiej 18

Radom, Centrum handlowe M1, al. Grzecznarowskiego 28

12:53, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
sobota, 22 kwietnia 2017

Salon Rowerowy „Rodex", „Gazeta Wyborcza” i Bractwo Rowerowe zapraszają w poświąteczną niedzielę na rowerową wyprawę do Wsoli, do Muzeum Gombrowicza. Będą upominki dla wybrańców i ognisko z kiełbaskami dla wszystkich uczestników.

Nasz cykl w tym roku obejmie siedem wycieczek – raz w miesiącu od kwietnia do października włącznie. Zaczynamy 23 kwietnia wyprawą o terenowo-szosowym charakterze. Pierwsza część to ścieżki Puszczy Kozienickiej, druga to szosa – Kozłów, Wojciechów, Owadów, Wsola. Trasę najłatwiej będzie pokonać rowerem MTB, krosowym lub trekkingowym. Do przejechania w jedną stronę mamy ok. 25 kilometrów. 

Spotykamy się o godz. 10 w pobliżu Dąbrowy Kozłowskiej. Dojazd ulicami: Zbrowskiego, Energetyków i Starą Wolą Gołębiowską. Na skrzyżowaniu Stara Wola – Potkańskiego skręcamy w lewo. Potkańskiego doprowadzi nas do granic miasta – mostu na Pacynce. Zaraz za mostem jest lekki podjazd i za nim skręcamy w prawo, w drogę do Dąbrowy Kozłowskiej. Tu się zbieramy.

Kwadrans po godz. 10 ruszamy. Przez Kozłowskie Komorniki dojedziemy do zielonego szlaku rowerowego wiodącego na Wielką Górę. Przecina go w pewnym momencie szutrówka prowadząca do Kieszka. Skorzystamy z niej, skręcając w lewo i pojedziemy w stronę Kozłowa. Na leśnym parkingu w Kozłowie odpoczniemy 5–10 minut. Następnie ruszymy – już asfaltem, a więc z zachowaniem zasad ruchu drogowego – w stronę Wojciechowa. Przetniemy trasę Radom–Brzóza i przez Owadów pomkniemy do Wsoli – do Muzeum Witolda Gombrowicza.

W muzeum ognisko z pieczeniem kiełbasek i upominki od sponsora – Salonu Rowerowego „Rodex”.

Jak zgłosić uczestnictwo w wycieczce? Trzeba wysłać SMS pod numer 7155 o treści GWR(kropka)JAZDA(kropka)imię i nazwisko, np. GWR.JAZDA.Jan Kowalski. Koszt SMS-a to 1,23 zł z VAT.

Po wysłaniu wiadomości otrzymacie państwo SMS zwrotny. Należy go zachować do kontroli podczas wydawania posiłków na mecie. Koniecznie więc zabierzcie na „Jazdę z Miasta!” telefon komórkowy. Wysłanie jednego SMS-a uprawnia do skorzystania przez jedną osobę z wycieczki i poczęstunku. Można jednak z tego samego numeru telefonu zarejestrować na „Jazdę...” np. kilku członków rodziny czy znajomych. Na SMS-owe zgłoszenia czekamy do piątku 21 kwietnia, do północy.

Przypominamy: sprawdźcie kilka dni przed imprezą, czy wasz rower jest w pełni sprawny! Przed wyjazdem na wycieczkę wrzućcie do plecaka lub sakw łatki, ewentualnie zapasową dętkę i pompkę. Nie zapomnijcie o bidonach z napojami! Na trasie będą nas wspierać – jak w ubiegłym roku – cykliści z klubu Orkan przy radomskim PTTK.Impreza nie odbędzie się, gdyby padał deszcz. Przełożymy ją wówczas na 30 kwietnia.

Powrót z JzM! odbywa się we własnym zakresie.

Radom. Jazda z miasta

17:24, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 18 kwietnia 2017

Otrzymaliśmy odpowiedź od MZDiK na nasz wniosek dotyczący możliwości wyznaczenie kontrapasa na ul. Młodzianowskiej (zobacz >>>).

W odpowiedzi na pismo dotyczące możliwości wykorzystania opaski, wyznaczonej wzdłuż wschodniej łącznicy ul. Młodzianowskiej, na kontrapas rowerowy. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu informuje o negatywnym rozpatrzeniu Państwa prośby.
Przeznaczeniem przedmiotowej opaski, wyznaczonej za pomocą linii krawędziowej P-7b, jest dodatkowe zabezpieczenie konstrukcji oporowej oraz infrastruktury wiaduktu w ciągu ulicy Młodzianowskiej poprzez zapewnienie odpowiedniej skrajni drogi.

Szerokość przedmiotowej opaski wraz z rozgraniczającą linią krawędziową P-7b wynosi ok. 100 cm. Zgodnie ze standardami technicznymi i wykonawczymi dla infrastruktury rowerowej, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, kontrapas rowerowy powinien mieć szerokość 1,5 m. Ze względu na specyficzny charakter przedmiotowej łącznicy, stanowiącej drogę dojazdową dla samochodów ciężarowych realizujących dostawy w obręb Strefy Łucznik, nie ma możliwości dostosowania szerokości opaski do zalecanych standardów kontrapasów kosztem zawężenia istniejącego 3,5 m pasa ruchu ogólnego. Ponadto ze względu na wzmożony ruch ciężki, dopuszczenie na przedmiotowym odcinku ruchu rowerowego pod prąd, może spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz samych rowerzystów.

Jednakże w celu umożliwienia rowerzystom wnioskowanego dojazdu z ul. Biznesowej do przejazdu rowerowego w pobliżu ronda, tut. zarząd dopuści ruch rowerów po chodniku biegnącym wzdłuż wschodniej łącznicy ul. Młodzianowskiej. Przedmiotowy trotuar, ze względu na szerokość uniemożliwiającą wyznaczenie wspólnego ciągu pieszo-rowerowego, zostanie oznaczony kombinacją znaków C-16 („droga dla pieszych") z tabliczką T-22 („nie dotyczy rowerów"). Takie rozwiązanie zapewni rowerzystom w zależności od swoich umiejętności i potrzeb możliwość wyboru jazdy jezdnią na zasadach ogólnych w kierunku skrzyżowania Młodzianowska/1905 Roku lub jazdę po tak oznaczonym chodniku w kierunku pochylni prowadzącej na wiadukt.

Radom. Ulica Młodzianowska z kontraruchem?

17:28, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
sobota, 01 kwietnia 2017

Rowery transportowe, z których możecie korzystać od 1 kwietnia w ramach Radomskiego Roweru Miejskiego to wynik realizacji zwycięskiego projektu Bractwa Rowerowego złożonego do Budżetu Obywatelskiego 2017. Pierwotnie projekt miał dotyczyć uruchomienia małej wypożyczalni z dwoma rowerami plus montaż dwóch zadaszonych wiat. Jednak po głosowaniu i zwycięstwie projektu okazało się, że miasto chce uruchomić system rowerów publicznych, dlatego zaproponowaliśmy włączenie do niego „naszych” rowerów.

Rower transportowy służy nie tylko do przewozu bagażu, bez problemu możemy wypożyczyć go i przewieźć nawet czwórkę dzieci. Musicie jednak pamiętać, że rowerami tego typu jeździ się trochę inaczej niż zwykłymi. Szczególnie jest to odczuwalne przy skręcaniu i może zaskoczyć. Dlatego zanim pojedziecie nim gdzieś dalej zróbcie rundę zapoznawczą po parku Planty lub wokół fontann. Dlaczego tam? Z uwagi, że mamy ich tylko dwa zaproponowaliśmy, aby możne było je wypożyczyć /oddać wyłączenie na stacji Traugutta - Prażmowskiego i  Żeromskiego - plac Konstytucji 3 Maja. Pamiętajcie również o bezpieczeństwie, na postoju należy zaciągnąć hamulec ręczny (przy lewej dźwigni hamulca jest wystający srebrny przycisk, który trzeba wcisnąć, gdy dźwignia hamulca jest zaciśnięta). Podczas przewozu dzieci należy zapiąć im pasy a podczas przewozu ładunku przedmioty nie mogą wystawać poza obrys skrzyni.

Zakupione w ramach projektu rowery to standardowy pojazdy firmy Babboe, model Big.

Dane techniczne:
- dopuszczalna ładowność skrzyni: do 100 kg
- dopuszczalne obciążenie siodła: do 100 kg
- dopuszczalne obciążenie bagażnika: do 80 kg
- wymiary: 217 cm długości  x 88 cm szerokości  x 110 cm wysokości
- wymiary skrzyni: wyższa część: 90 cm x  58 cm, dolna część: 85 cm x 58 cm
- przerzutka: Shimano Nexus 7 (wewnętrzna)
- hamulce: rolkowy hamulec Shimano z tyłu, bębnowe z przodu
- rozmiar ramy: 50 cm
- siodełko: regulacja pozwala na jazdę osobom o wzroście od 157-198 cm
- obręcze: dwuścienne komorowe
- szprychy: szprychy o zwiększonej wytrzymałości
- rozmiar opon 26 x 2 1/8” z tyłu, 20 x 2 1/8“ z przodu

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017

Rower towarowy. Projekt Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017
16:42, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 26 marca 2017

W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ul. Tartacznej wraz z ciągiem pieszo-rowerowym zwróciliśmy się do MZDiK z wnioskiem o budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów również na ul. Torowej na odcinku Tartaczna – trasa N-S. Jednocześnie, w związku z rozpoczęciem prac projektowych dotyczących ul. Sosnowej, poprosiliśmy o uwzględnienie infrastruktury dla rowerzystów wzdłuż tej ulicy oraz na skrzyżowaniu Wierzbicka / Tartaczna / Sosnowa / ks. Łukasika. Trasa rowerowa na tym kierunku pozwoli na wygodną i bezpieczną podróż rowerem z Ustronia na Borki z pominięciem ul. 1905 Roku, gdzie droga dla rowerów została wybudowana jedynie na połowie długości ulicy.

Radom. Ulica Torowa i N-S 

Radom. Ulica Torowa i N-S
Radom. Ulica Torowa i N-S

Poprosiliśmy również o zabezpieczenie istniejącego ciągu wzdłuż trasy N-S przed niszczeniem nawierzchni przez samochody wyjeżdżające z posesji zlokalizowanych przy tej ulicy. 

Radom. Ulica Torowa i N-S

22:00, bractworowerowe
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 53
Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u