Blog > Komentarze do wpisu

Wydatki z budżetu miasta w roku 2017

Po raz trzeci w historii miasta budżet Radomia przewidywał osobne środki na inwestycje rowerowe i piesze. W roku 2017 było to odpowiednio 1,46 mln zł i 1 mln zł. Poprosiliśmy zatem MZDiK o przedstawienie inwestycji oraz wydatków poniesionych w ramach działań pt.: usprawnienia ruchu rowerowego" oraz "usprawnienie ruchu pieszego" w rozbiciu na prace projektowe i prace budowlane. Poniżej przedstawiamy odpowiedź Zarządu:

I.
1. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Okulickiego
- prace projektowe - 14.760,00 zł
- prace budowlane - 745.597,09 zł

2. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. NSZZ Solidarność i ul. Maratońskiej
- prace projektowe - 35.055,00 zł

3. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Narutowicza i ul. Traugutta
- prace budowlane - 569.072,84 zł

4. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulic: Jana Pawła II, Wyścigowa, Wapienna, Przytycka
- prace projektowe - 95.448,00 zł

Śródki, które nie zostały wydane w ramach działania: 67,07 zł

II.
1. Remont chodnika wzdłuż ul. Pustej
- prace budowlane - 242.597,82 zł

2. Remont chodnika wzdłuż ul. Warsztatowej
- prace budowlane - 193.538,81 zł

3. Remont chodnika wzdłuż ul. Witolda
- pracy budowlane - 151.470,81 zł

4. Remont chodnika wzdłuż ul .Wiejskiej
- pracy budowlane - 155.036,22 zł

5. Remont chodnika wzdłuż ul . Królowej Jadwigi
- pracy budowlane - 146.001,00 zł

6. Przebudowa chodnika łączącego ul. Domagalskiego z ul. Kolejowej
- prace budowlane - 110.572,08 zł

Śródki, które nie zostały wydane w ramach działania: 783,26 zł

Oczywiście nie są to jedyne inwestycje, które miasto zrealizowało w roku 2017 a które przyczyniły się do polepszenia sytuacji pieszych i rowerzystów. Przy okazji remontów oraz budów ulic powstawały chodniki, ciągi pieszo-rowerowe czy łączniki. Jedak największy wkład miał budżet obywatelski i realizacja naszych projektów na ulicy Szarych Szeregów, Kozienickiej, 11 Listopada, Kwiatkowskiego oraz Krakowskiej. Jednak biorąc nawet pod uwagę wszystkie projekty to nakłady są daleko za małe w stosunku do potrzeb. Jeśli Prezydent nie wpisze do budżetu miasta i do wieloletniej prognozy finansowej a Radni nie zagwarantują odpowiednio wysokich środków nie mamy co liczyć w najbliższym czasie na powstanie sieci dróg rowerowych oraz wygodnych chodników. Wg naszych wyliczeń w Radomiu potrzebujemy około 25 km tras rowerowych sieci podstawowej łączącej osiedla ze śródmieściem. Licząc, że 1 km drogi dla rowerów wraz z remontem przyległego chodnika to koszt ok. 800 tys. to potrzebujemy 20 mln zł. W rozbiciu na okres 5 lat daje to nam ok. 4 mln zł rocznie. Nie jest to suma nie do udźwignięcia przez miasto aspirujące do bycia smart city.

Radom. Kasa na drogi dla rowerów

czwartek, 11 stycznia 2018, bractworowerowe

Polecane wpisy

  • Rowerem na zakupy. Biedronka na Południu

    Po remoncie sklep Biedronka na ulicy Czarnoleskiej wzbogacił się o prawidłowe stojaki rowerowe czyli takie do których można przypiąć nie tylko koło, ale również

  • Rowerem przez most kolejowy na Pilicy

    Przebudowa linii kolejowej nr 8 Na odcinku Warka - Radom zbliża się wielkimi krokami. W ramach prac przewiduje się nie tylko remont starego, 84 letniego mostu k

  • Konsultacje. Radom - Domaniów

    Starostwo Powiatowe ogłosiło konsultacje w sprawie rozbudowy drogi powiatowej nr 3503W Młódnice - Jarosławice - Cerekiew - Radom ( zobacz >>> )

Komentarze
Gość: M, 78.10.207.*
2018/01/13 20:46:53
A jakie są plany na 2018?
-
2018/01/23 12:39:41
Na razie plany na 2018 są mgliste. Budżet miasta nie został uchwalony, nie ma też co liczyć na budżet obywatelski, większość naszych pomysłów została odrzucona przez MZDiK i nie przeszła do etapu głosowania.
Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u