Blog > Komentarze do wpisu

Wydatki z budżetu miasta w roku 2017

Po raz trzeci w historii miasta budżet Radomia przewidywał osobne środki na inwestycje rowerowe i piesze. W roku 2017 było to odpowiednio 1,46 mln zł i 1 mln zł. Poprosiliśmy zatem MZDiK o przedstawienie inwestycji oraz wydatków poniesionych w ramach działań pt.: usprawnienia ruchu rowerowego" oraz "usprawnienie ruchu pieszego" w rozbiciu na prace projektowe i prace budowlane. Poniżej przedstawiamy odpowiedź Zarządu:

I.
1. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Okulickiego
- prace projektowe - 14.760,00 zł
- prace budowlane - 745.597,09 zł

2. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. NSZZ Solidarność i ul. Maratońskiej
- prace projektowe - 35.055,00 zł

3. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Narutowicza i ul. Traugutta
- prace budowlane - 569.072,84 zł

4. Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulic: Jana Pawła II, Wyścigowa, Wapienna, Przytycka
- prace projektowe - 95.448,00 zł

Śródki, które nie zostały wydane w ramach działania: 67,07 zł

II.
1. Remont chodnika wzdłuż ul. Pustej
- prace budowlane - 242.597,82 zł

2. Remont chodnika wzdłuż ul. Warsztatowej
- prace budowlane - 193.538,81 zł

3. Remont chodnika wzdłuż ul. Witolda
- pracy budowlane - 151.470,81 zł

4. Remont chodnika wzdłuż ul .Wiejskiej
- pracy budowlane - 155.036,22 zł

5. Remont chodnika wzdłuż ul . Królowej Jadwigi
- pracy budowlane - 146.001,00 zł

6. Przebudowa chodnika łączącego ul. Domagalskiego z ul. Kolejowej
- prace budowlane - 110.572,08 zł

Śródki, które nie zostały wydane w ramach działania: 783,26 zł

Oczywiście nie są to jedyne inwestycje, które miasto zrealizowało w roku 2017 a które przyczyniły się do polepszenia sytuacji pieszych i rowerzystów. Przy okazji remontów oraz budów ulic powstawały chodniki, ciągi pieszo-rowerowe czy łączniki. Jedak największy wkład miał budżet obywatelski i realizacja naszych projektów na ulicy Szarych Szeregów, Kozienickiej, 11 Listopada, Kwiatkowskiego oraz Krakowskiej. Jednak biorąc nawet pod uwagę wszystkie projekty to nakłady są daleko za małe w stosunku do potrzeb. Jeśli Prezydent nie wpisze do budżetu miasta i do wieloletniej prognozy finansowej a Radni nie zagwarantują odpowiednio wysokich środków nie mamy co liczyć w najbliższym czasie na powstanie sieci dróg rowerowych oraz wygodnych chodników. Wg naszych wyliczeń w Radomiu potrzebujemy około 25 km tras rowerowych sieci podstawowej łączącej osiedla ze śródmieściem. Licząc, że 1 km drogi dla rowerów wraz z remontem przyległego chodnika to koszt ok. 800 tys. to potrzebujemy 20 mln zł. W rozbiciu na okres 5 lat daje to nam ok. 4 mln zł rocznie. Nie jest to suma nie do udźwignięcia przez miasto aspirujące do bycia smart city.

Radom. Kasa na drogi dla rowerów

czwartek, 11 stycznia 2018, bractworowerowe

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: M, 78.10.207.*
2018/01/13 20:46:53
A jakie są plany na 2018?
-
2018/01/23 12:39:41
Na razie plany na 2018 są mgliste. Budżet miasta nie został uchwalony, nie ma też co liczyć na budżet obywatelski, większość naszych pomysłów została odrzucona przez MZDiK i nie przeszła do etapu głosowania.
Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u