Blog > Komentarze do wpisu

Zmiany na ulicach Miasta Kazimierzowskiego

W związku z trwającymi pracami związanymi z opracowaniem koncepcji organizacji ruchu na ulicach Miasta Kazimierzowskiego wystąpiliśmy o uwzględnienie kilku uwag dotyczących ruchu pieszego i rowerowego:

  1. Ulica Rwańska - ulica ta zgodnie z uchwałą nr 459/2004 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 5.07.2004 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „ul. Rwańska” jest przestrzenią publiczną o charakterze deptaka. Plan ustala komunikację samochodową wyłącznie dla pojazdów uprzywilejowanych i mieszkańców posesji oraz w ściśle określonych godzinach dla samochodów dostawczych. W związku z powyższym wnosimy o zaproponowanie takiej organizacji ruchu, która będzie w zgodzie z Uchwałą Rady Miejskiej. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu pieszym wnosimy o przewidzenie montażu automatycznego słupka blokującego wjazd samochodów od strony pl. Kazimierza Wielkiego.

  2. Ponadto po wybudowaniu parkingu podziemnego pod płytą Rynku nie jest zasadne utrzymywanie ruchu samochodowego dla osób z poza ul. Rwańskiej – wjazd do parkingu zaprojektowano od strony ul. Wolność. Ponadto dostępność tego obszaru będzie zapewniona przez ulice: Grodzką, Małą, Wolność, Szewską). Główna ulica Miasta Kazimierzowskiego (łącząca deptak na ul. Żeromskiego z Rynkiem) powinna mieć charakter reprezentacyjnej przestrzeni miejskiej;

  3. Ulica Szwarlikowska - z uwagi na planowaną budowę połączenia rowerowego od strony pl. Kotlarza wnosimy o uwzględnienie tego faktu przez dodanie tabliczki T-22 pod znakiem D-4a;

  4. Wnosimy o nie wyznaczanie kontrpasów. Na tego typu obszarze o wiele lepiej sprawdza się funkcjonujący obecnie kontraruch rowerowy dopuszczony jedynie za pomocą oznakowania pionowego. Parkowanie samochodów na chodniku można wyeliminować za pomocą stylowych słupków blokadowych U-12c lub znaków;

  5. Wałowa / Rwańska - wnosimy o wyznaczenie przejazdu dla rowerów obok istniejącego przejścia (pasa dla rowerów). Obecna organizacja ruchu jest nieczytelna dla kierowców, którzy nie wiedzą, że rowerzyści mają prawo poruszać się zarówno na kierunku Rwańska - Żeromskiego jak i pl. Kazimierza Wielkiego – Żeromskiego;

  6. Wałowa / Mała - wnosimy o wyznaczenie krótkiego kontrapasa w rejonie skrzyżowania. Z uwagi na szerokość jezdni ul. Małej kierowcy chcący skręcić w lewo dojeżdżają do krawędzi jezdni uniemożliwiając tym samym rowerzystom poruszającym się ul. Wałową skręt w ul. Małą;

  7. Wolność / Reja - z uwagi na śródmiejskie położenie ulicy i konieczność zachowania priorytetu dla ruchu pieszego wnosimy o zachowanie wszystkich przejść wrysowanych na stałej organizacji ruchu (3 przejścia);

  8. Wnosimy o równomierne rozmieszczenie stojaków u-kształtnych dla rowerów na projektowanym obszarze;

  9. Wnosimy, wzorem Starego Miasta w Krakowie, o zastosowanie na projektowanym obszarze znaków w rozmiarze mini wraz ze stylowymi, czarnymi słupkami podtrzymującymi znaki;

  10. Wnosimy o uniemożliwienie nielegalnego parkowania samochodów na chodnikach za pomocą stylowych słupków blokadowych U-12c, szczególnie w miejscach, gdzie chodniki mają szerokość 1,5 m lub mniejszą (np. ulica Grodzka, Esterki).

Kraków. Mini znaki drogowe

piątek, 17 marca 2017, bractworowerowe

Polecane wpisy

  • Narutowicza. Konsultacje

    Ruszyły konsultacje ws. przyszłego wyglądu ul. Narutowicza (patrz >>> ), zaproponowane zmiany oceniamy pozytywnie. Przedstawion

  • OSA nie siada!

    W związku ze startem programu budowy Otwartych Stref Aktywności zwróciliśmy się do Ministerstwa Sportu i Turystyki z następującą prośbą: Szanowny Panie

  • Uwagi do planów miejscowych

    Urząd Miejski zaprosił mieszkańców do konsultacji dotyczących przygotowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego czterech obszarów: międ

Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do naszego newslettera!









Drogi rowerowe
Powiększ mapę >>>


stat4u
Bractwo Rowerowe jest
częścią ogólnopolskiej sieci
"Miasta dla rowerów"


Zaprzyjaźnione strony


stat4u